SD 6

Jösses vilka problem det blev på sjukhuset idag på provmottagningen, jag fick inte lämna något blodprov då de inte ens visste vad E2 var för något - de ringde RPC och efter mycket om o men så hänvisade dem mig att ställa mig i kö till RPC själv och ordna det. Så lagomt roligt att sitta i telefonkö i 20 minuter, hade kramp i armen när jag väl kom fram i kön. Tydligen har det skett missförstånd mellan mig och Johannes, han sa att jag kunde ta mina blodprov hemma - reagerade lite att jag inte fick någon remiss för detta. Hans tanke var att jag skulle till provtagning, låta dem ta två rör på mig och JAG skulle posta dem sen till RPC/UAS lab - bara det att jag inte fått någon adress, och gör jag så tar de ju någon dag innan provresultatet är i handen på honom? Ja det hela var jättesnurrigt så vi beslutade att jag skulle komma ner för vul på Torsdag istället och fortsätta samma doser med sprutorna tills dess. Hej och hå!

Får ta och prata med Johannes om detta, ska ju kunna gå snabbare o smidigare?

Dumt nog så har jag viktiga lektioner så jag får en flängig dag på Torsdag med andra ord, först någon timme i skolan, maken hämtar mig och ner till RPC, snabb lunch och tillbaka till skolan de timmar som är kvar av skoldagen. Halva dagen försvinner ju iom åkandet och besöket. Surt, men inget att göra åt..  Börjar inse mer o mer att det kommer nog bli ÄP någon av de dagarna jag har hemtentor, så jag har förvarnat ansvarig och kollat hur det blir med det. Ja det är inte bara en grej just nu, och på det att man gör behandlingen under tidspress - att hinna med allt innan stängning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0