I startgroparna

Idag har vi avverkat ett möte på Repro, pratade en stund med Johannes och tog upp det här med hormoner och med en mamma som har en cancersjukdom som är ärftlig - huruvida stor risk det är just med hormonbehandlingarna och så. Blev lite lugnare.

Hoppa upp i gynstolen och kollade äggstockarna med alla blåsor, fanns några stycken så Johannes beslutade att vi kör på den korta metoden. Maken fick skriva under papper iom spermiedonator, att han tar på sig ansvaret och medveten om allt kring det.

Fick schema och en massa info som snurrade mest runt. Försökte memorera och det gick väl sådär, får tjuvkika i schema ;-) Och så blev det sprutlektion, helt okej fram till sköterskan säger att nu ska du testa på dig själv. Genast blev man svettig om händerna! Men var rätt lugn, är ju inte rädd för sprutor - var mest den där kanten att hoppa ifrån att sätta en spruta i sig själv. Väl över kanten så kändes det jättebra, hoppas det gör det sen med ;-)

Så, eftersom min mens kom den 16/10 så får vi invänta nästa mens. Då ska vi höra av oss till Repro för att få startdatum för sprutor. Kommer köra Gonal-F spruta på kvällarna, dos 150. Och 5:e sprutdagen ska jag även ta Orgalutran spruta på morgonen. Och så blir det blodprov och ultraljud på sprutdag 6 för att se hur det står till, om man behöver ändra på doserna något. Så blir det mer sprutor och fram till Ovitrellsprutan.

Då är det nästan dags för äggplock, jag hoppas man blir ordentligt smärtstillad. Detta är den värsta biten enligt mig. Så blir det vagitorier som ska tas 20 dagar framåt. 2-3 dagar efter ÄP blir det återinföring om det blivit något lyckat befruktat ägg. Ska helst vara kissnödig, känns ju lagomt.. kommer inte vara så skönt då jag är så känslig. Men det går ju fort.

Så, sen blir det en lååång väntan. Mens eller ett plus på stickan.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men oj vad mycket att hålla reda på. :S Jag hoppas på plus på stickan efter den långa väntan!! Kram Jenny

2009-10-21 @ 14:57:01
URL: http://abigpart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0