Besöket hos bm 20/8 (v.19+5)

Kom på att jag inte skrivit något om det, men kom dit strax före åtta i vanlig ordning - min barnmorska var tillbaka från semestern, härligt o se henne - tyvärr slutar hon i september och vi får den andra (Helena? GUNILLA) som vi träffade på inskrivningen. Så, vi tog blodtrycket och det var helt godkänt - tyvärr är minnet kasst men 130/75 ca. Dock ska det fortsättas hålla koll då blodtrycket brukar sjunka i dessa veckor, de är rädda för att det kommer skjuta upp i höjden när kroppen vant sig.

Fick moderskapsintyget och även frågade jag efter mätresultaten från RUL - om jag måste ringa till Gävle sjukhus för att få hem dem eller inte. Men barnmorskan skrev ut dem åt mig, så vi har dem om vi nu ska ner på 3/4-D UL i Stockholm - den som lever får se ;-)

Så blir det ny date, sista arbetsdagen för min barnmorska dessutom. 1/9 ska jag dit igen och då blir det att ta med ett urinprov för odling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0