Försäkring

Då va velandet klart för gravidförsäkringen jag vill teckna, kommer ha en sådan som kostar och ingen gratisvariant då de sällan täcker något alls när det verkligen händer något illa. Från att haft fyra olika bolag att välja emellan så gallrade jag hårt vid jämförelsen av allas villkor. Till slut föll lotten på IF.
Ska fylla i en hälsodeklaration och sedan bli "godkänd" :-)

Jag själv har aldrig varit försäkrad i min barndom, förutom de försäkringar som täckt mig då jag gått i skolan - det är väldigt synd för jag hade haft en säkrare framtid om jag haft giltig försäkring som täckte sjukdom som uppkommit - men tyvärr inte. Det är såklart en stor osäkerhet hur pass det blir i framtiden med kortare arbetstid eller inte. Sådant man inte kan svara på, det blir ju ett form av handikapp man har.
Så det vill jag slippa och tecknar hellre upp över öronen på våra barn, hellre det än att dem riskerar samma osäkra sits som en själv om de råkar ut för någon åkomma som sätter arbetshandikapp på dem.

Det är såklart inget man hoppas på, men försäkringar är försäkringar! I dagens samhälle står jag inte gärna utan dem.

Kommentarer
Postat av: Emma

Nej hu då, utan försäkring vill man inte vara. Jag blev väldigt hjälpt av min barnförsäkring när jag fick anorexi...tänk vad bra det är med en pappa som fixar och donar =D

2010-08-27 @ 07:21:10
URL: http://eg84.blogspot.com
Postat av: MDB

Skönt att du bestämt dig. Tycker att det där är hur svårt som helst. Både jag och maken är försäkrade via mitt fackförbund, men de har bara barnförsäkring och ingen gravidförsäkring så nu vet jag inte hur jag ska göra. Teckna gravidförsäkring nån annan stans och sen köra på med familjen i fack-bolaget, eller kanske flytta hela familjens försäkringar till ett nytt bolag. Det är svårt, och inte jättekul att se över alltihop, men skönt som tusan när det är gjort.



Får jag fråga om ni själva är försäkrade i samma bolag?

2010-08-27 @ 08:58:23
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Nektarin

Jag har försäkrat via IF eftersom vi har alla våra andra försäkringar där. Enkelt. Hade jag fått ett till barn nu så hade jag alla ggr valt skandia. De är helt överlägsna för barnet och täcker skador/funktionshinder/psykiska problem som man inte alls räknar men men som kan dyka upp senare. Jag ramlade på skandia av en slump när mitt barn var litet men jag vågade inte teckna om ifall de skulle få för sig att utreda koliken och få den till allergi... så vi har så klart behållt IF. Det har vi gott av nu när vår barn faktiskt fick "problem" som är omfattande.

Kram och även om jag inte skriver fina kommentarer så läser jag alla dina uppdateringar och gläds åt din fina mage och att det äntligen blev din tur :)

2010-08-29 @ 15:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0