ett år sedan

För ett år sedan hade jag börjat blöda efter vårat första färskförsök, tidigare under ruvardagarna hade jag tjuvtestat + men så kom det bruna flytningar o klumpar - och sen blodet. Mot kvällen hade jag så fruktansvärt ont, det rann ur mig och jag hade likvärdiga värkar - dem minns jag än idag. Tre dagar hade jag syndaflod och sådan smärta innan det började lugna ner sig och blöda som normal "mens". Missfall. Mycket besviken, men ändock hade man lindat in sig själv lite genom att tänka att det var för bra för att vara sant och lyckas på första återinföringen.

Nu ett år senare sitter man här vid datorn, vår tredje återinföring som lyckades och resulterade i vår son - ligger och sover så gott i vagnen vid ena fönstret för att "sola" bort det gula med det lilla dagsljus som finns.

Jag vet inte om jag trodde det skulle vara så ett år senare? Tror inte det, man vågar inte riktigt hoppas för det gör så ont och bli besviken, få dem där bakslagen.. Nu när jag själv är mamma så blir jag så gråtfärdig av att läsa bloggarna om er som kämpar för att komma dit jag är idag. Det sliter i bröstet för jag vill så gärna att ni också ska få den lyckan.

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är härligt att ändå få läsa om alla er som faktiskt lyckas!!! Det ger oss som ännu kämpar lite mer kämparglöd=)

Vi ska nu i januari starta vårt första IVF-försök, och även fast hoppet inte är så stort inför första försöket känns det ändå mer hoppfullt att läsa om er som har era små pyren i famnen=)



Kram och gott nytt år!

2010-12-30 @ 19:40:25
URL: http://www.solensstralar.blogspot.com
Postat av: Susanne

Det är så underbart att ni äntligen lyckades. Vet ju hur du längtat.

Gott Nytt År!

2010-12-30 @ 21:51:50
URL: http://cocosflinga.wordpress.com
Postat av: MDB

Vad härligt att det lyckades! Kan ibland få en ilande känsla av lycka att "tänk att det faktiskt gick", det är som du säger att man vågar inte riktigt hoppas. Är så glad för att ni fått er lilla pojke nu och allt gått bra. Kram!

2010-12-31 @ 00:15:18
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: carlan82

Blir tårögd av ditt inlägg.



2011-01-03 @ 19:24:12
URL: http://reproduktion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0