Inskrivning BVC

Idag kom Helena hem till oss för att skriva in Mileon på BVC, en jättemysig sköterska iallafall. Vi satt och pratade om ditt o datt medans Mileon sov i vagnen. Fick väcka honom för nakenvikten och vägde hela 2610 g nu! Blir dock inte så jätteförvånad när han tuttat så mycket på mig de senaste dagarna och överskottskräkts ;-) På fyra dagar har han ökat 180 g, det är inte illa pinkat för lillskiten :-)

Fick ny tid på BVC den 28/12 och sedan ett inbokat läkarbesök på BVC den 5/1. Sedan ska han ju till läkaren på barnkliniken den 10/1.

Mileon ska få sig ett bad ikväll och så hoppas vi att det blir en relativt lugn natt så vi orkar med morgondagen. Mammas/mormor begravning. Har inte orkat bestämt kläder till en själv, men till Mileon är det redan givet liksom ombyte om det skulle behövas. Konstigt det där. Vad jag har på mig spelar ingen större roll ;-) Jag hittar nog plagg i garderoben så jag slipper gå naken, huvudsak jag är hel o ren.

Lillskrutt får på sig kläder från Kappahls underbara märke Newbie. Det är väl typ det enda som passar hyffsat, H&M's bodysar i strl 50 funkar också - dem är rätt smala och inte alltför stora.
Bara att hoppas att folk respekterar att inte närma sig Mileon på begravningen, han är ju så utsatt plutten så slipper vi närgångna nyfikna så har vi sluppit mycket baciller. Släkten kommer ju och ingen har ju fått sett honom än, så det känns ju jättekonstigt det här. Men jag vill ju också gå på begravning och går jag måste Mileon följa med. Har långväga släktingar med som kommer, och de verkar inte förstå det här - och det känns lite jobbigt.. Är verkligen livrädd för RS-virus! Hu...

Kommentarer
Postat av: Emm

Oj vad han ökar =)

Hoppas det blir fint imorgon, och att nyfikna släktingar respekterar er.

2010-12-20 @ 16:40:35
URL: http://eg84.blogspot.com
Postat av: livets underverk

Skönt att allt är bra med Mileon. Hoppas ni får en fin begravning imorgon. Kram!

2010-12-20 @ 21:25:57
URL: http://livetsunderverk.wordpress.com
Postat av: MDB

Ska tänka på er imorgon, hoppas att det blir fint. Tror att folk absolut bör ha respekt för er inställning, men var inte rädd för att säga till, tror att många kanske helt enkelt inte tänker så långt. Kram!

2010-12-20 @ 22:41:09
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Sara

Hoppas att allt går bra imorgon, kommer att tänka på er.

Tycker verkligen att folk ska respektera att inte komma för nära er.



Kram

2010-12-20 @ 23:15:01
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tänker på dig och din familj idag <3

Hoppas begravningen blir fin.



Vad skönt att Mileon går upp bra :)

2010-12-21 @ 09:41:28
Postat av: Liza |Gravid v40+3|

Mileon va bland de finaste namn jag hört, ville bara flika in de :)

2010-12-21 @ 21:37:22
URL: http://lizagood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0