Uppdatering

Ja då var det ett tag sedan jag skrev något, eller först var det maken som försökte uppdatera via mobilen men så skrev jag till sen på datorn vi har med oss. Första tabletten har gjort lite nytta, livmodertappen har ca 1 cm kvar för att utplånas. Fått en del värkar som inte varit roliga, även pinvärkar som är vanligt med konstgjord igångsättning.

Läkaren Bosse vill inte att vi ska sätta i en ytterligare tablett utan hoppas vi är på gång nu. Bebis ligger långt ner och trycker, det känns iallafall.

Tidigare under dagen kom en barnskötare från Barnkliniken ner till oss för att visa en film om för tidigt födda barn och informera om första tiden när lillskrutt kommit. Det blir förmodligen sond och syrehjälp, ev. kuvös/värmedynor. Så där hamnar iallafall han, och även vi senare. Vi kommer sova på BB avdelningen första tiden. Så de räknar med minst en vecka på barnkliniken och sedan hemgång under hemvård - utskrivna blir vi nog inte förrän han egentligen är fullgången. Det kändes bra o få lite info, fast inte mycket var nytt för mig så kan det ju vara det för maken.

Jag vet inte om jag kommer uppdatera så mycket mer om det kommer sätta igång ordentligt här, läkaren säger att det troligast blir bebis under morgondagen. Sen får vi väl se om det stämmer. Och när jag uppdaterar därefter får vi ju också se, man kommer nog inte vara på sitt rum precis utan är på våningen under för att bonda med den lille.

Är mest för min/vår egen del som jag uppdaterar här, det känns bra då man kanske glömmer något längs vägen - om inte annat roligt o läsa efteråt.

Vi höres alla fina, på ett eller annat vis!

Kommentarer
Postat av: jennie

Nej men oj, här händer det grejor :D



Men vad "tråkigt" att lillbusen kommer för tidigt, det var väl kanske inte riktigt så man förväntade sig att det skulle blir.



Massa lycka till kramar från oss :)

2010-12-02 @ 19:17:35
URL: http://www.lagomskadetvara.blogspot.com
Postat av: Tina

Åhh hoppas det verkligen är på G nu efter all denna väntan. Jag tänker på er hela tiden. Kramis!

2010-12-02 @ 19:27:49
Postat av: Emelie

Tänker på er hela tiden och väntar på att lillskrutten ska komma ut, jag är nyfiken på vem som huserar där inne =)

2010-12-02 @ 20:06:33
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: MDB

Tänk att ni kan vara föräldrar imorgon, det är ju helt fantastiskt. Tänker på er och hoppas att du inte får allt för ont. Kram!

2010-12-02 @ 20:42:35
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Sara

Jag tänker på er!

2010-12-02 @ 20:56:44
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Susanne

Åh tänk att det är dags... :) Massa styrkekramar!

2010-12-02 @ 20:59:43
URL: http://cocosflinga.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag minns hur nervös du var innan FET.... och tänkt imorgon kommer han! Ni ska bli föräldrar! Håller tummarna för att det går fint och lätt!

2010-12-02 @ 21:20:40
Postat av: Camilla

Wiii! Spännande! <3



Snart har ni er lillskrutt hos er.



Puss!

2010-12-02 @ 21:31:12
Postat av: Tea

Tänker på er! Kramar

2010-12-03 @ 06:31:49
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0