Jo jo

Inställningen på att åka och jobba idag, bara att få på sig underkläder och en tröja blev en kamp. Panik, instängd. Mår riktigt illa och kräks återigen. Tabletten åker upp i väldans fart förstås. Vill bara skrika för jag är så trött på att må så här kasst, aldrig får det vara riktigt bra så man kan njuta.

Klart jag är tacksam över min status, men jag måste få pysa ur mig jag med. Det känns som det är förbjudet, det sticker folk i ögonen. Alla är vi olika, men jag har själv inte varit en sådan som hojtat med "gnäll-inte-när-ni-äntligen-lyckats" när någon mått dåligt, haft det tungt, jobbigt.

Vet inte var jag ska ta vägen, jag har gråtit en skvätt för jag känner mig så dålig som person. Orkar inte, kan inte. Jag vill göra nytta, men kommer inte iväg. Illamåendet står mig upp i halsen. Ska försöka vila och sippa kallt vatten, få något annat att tänka på än det dåliga samvete jag ökar på här och nu för det inte blev som jag tänkt mig idag.. SKIT!!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

-kramar i massor-



Du vet vart jag finns när du behöver vräka ur dig <3

2010-07-16 @ 07:34:17
Postat av: Tonci

Du får gnälla så mycket som du vill!!! Jag vet hur det känns att må illa pga graviditet. Trots den oerhört stora glädjen kan man verkligen må skitdåligt fysiskt och lida av detta. Jag grät och klagade också mycket i början för att det kändes så jobbigt. Jag tycker det är helt normalt och det betyder inte att du inte är tacksam för din status.

De som säger att "gnäll-inte-när-ni-äntligen-lyckats" har inte lyckats än och vet inte hur dåligt man kan må, sedan när de får uppleva gnäller de också.

Kramar och jag hoppas du ska må bättre snart!

2010-07-16 @ 08:10:43
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: yevonde

Självklart får man klaga! Det är ju asjobbigt att må illa! Jag mådde hyfsat bra innan värmeböljan kom men nu har jag mått ganska dåligt igen, om kvällarna. Det är fruktansvärt frustrerande och känner man för att gråta lite så är det helt okej! :)

2010-07-16 @ 08:10:55
Postat av: MDB

Man får gnälla även om man är lycklig över själva graviditeten. Det är klart att det är skitjobbigt att må dåligt dag ut och dag in, och att det gör det svårare att njuta. Själv försöker jag tänka att jag ska lägga ner alla ambitioner, det blir ingen semester fylld av aktiviteter utan ett glas med is i soffan får vara helt ok. Gråt så mycket du behöver, och ha inte dåligt samvete! Kram!

2010-07-17 @ 12:12:46
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0