Berättat

Nu har vi berättat för de flesta, är väl mest ytliga bekanta som inte vet om läget. Men i det stora hela så tror vi att vi fått med allihopa :-) Det tog sin tid innan min pappa fick veta nyheten, hade tänkt åka över och berätta men man har ju inte haft något liv sedan man började jobba. Sedan blev jag orolig att han skulle få veta det hela på omvägar så det fick bli ett mms där vi skrev att "Lillskrutten här! Anländer lagom till årsskiftet". Pappa ringde upp strax därefter och var så glad, han är annars en rätt hård man till ytan men då blev han riktigt blödig. Han har trott att vi väntat barnbesked, att vi skulle gå den vägen med adoption. För vi har även berättat för honom om våra problem - och för tre år sedan gifte vi oss för att det skulle bli smidigare med processen. Men, så hamnade vi på annat spår som han inte blivit upplyst om då vi sällan pratar om just detta ämne.

Så han blev lite ställd men jätteglad! Han är mån om mig och sa att jag måste ta det lugnt nu, och att han ser fram emot att se vad det gömmer sig där inne.


Nu känns det ju bättre att kunna outa sig mer på nätet också, inte vara lika hemlig och så. Mycket bra att alltid slippa tänka sig för ;-)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Så det vart ett mms.. ;-) Jag får tårar i ögonen när jag läser hur glad din pappa vart!! <3

2010-06-18 @ 13:43:34
Postat av: MDB

Vad skönt att ha berättat för de flesta, och vad roligt att din pappa blev så glad. Kram.

2010-06-18 @ 20:54:26
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0