Inskrivning och spec. mvc

Idag blev det inskrivning hos bm, vi åkte dit och fick på en gång kissa, ta prover och väga mig. Tyvärr kommer min bm Malin sluta så idag satt den barnmorska som skulle ersätta henne, Gunilla. Lika bra att skriva upp det här så kanske jag kommer ihåg det - om inte annat kunna gå tillbaka för att kika ;-)

De tyckte jag verkade förnuftig med allt och hade koll på det mesta redan, men blodtrycket var för tok för högt - låg på snittat 148/89 har jag för mig, undertrycket var högt iaf. Så det skulle jag bli kollad även hos läkaren på spec. mvc senare under dagen. Järnvärdet 141, bra bra. Får väl se när den sakteliga dalar ner i värde.

Fick hem en packe böcker o häften, och tid för ultraljud! 10/8 är det dags - spännande!! Så var det bara att tacka o bocka, för att hinna in till Gävle för läkarbesöket.

Fick vänta länge och väl, det var tydligen nya ultraljudsapparater som var lite för avancerade för läkarna. Fick remiss till urologen för samtal iom graviditeten och så var det inte riktigt mer med det, hon gjorde gynundersökning och vul! Lillskrutt hade växt på sig på dessa två veckor och fått ben och armar som flaxade. Allt såg jättefint ut iallafall och det var skönt - hade inte alls förväntat mig vul så det var bonus. Glömde fråga om man fick en bild, såg inte ut som på maskinen att den kunde printa ut - men printern var på baksidan - det såg jag när hon böjde sig ner och fick upp en bild som hon sparade i journalen. Attans!

Jo och blodtrycket var för högt även där, så nu ska jag bli kollad varannan vecka - ev. få mediciner. Jisses. Känner mig flåsig för ingenting så jag börjar förstå, måste försöka ta det lite lugnare.

Kommentarer
Postat av: Tonci

Vad bra blodvärde du har! Jag hade sist bara 110.

Kul att du fick se din bebis som har vuxit fint.

Kram

2010-06-15 @ 20:42:51
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: MDB

Kul att du fick se bebisen igen!

2010-06-15 @ 21:16:23
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: carlan

Skönt att dem tar hand om dig.



Nu när du är gravid och får sett din lilla plutt på en skärm, tänker du tillbaka på kämpandet? Ovissheten om att du aldrig skulle bli gravid? Jag menar allt det Jag är uppe i nu, när allt ser dystert ut.



Känns det bara helt naturligt att du är gravid? Glömmer kroppen bort allt onödigt tråk om att vara ofrivilligt barnlös?

2010-06-16 @ 20:20:09
URL: http://reproduktion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0