Ny vecka!

Byter vecka på Måndagar, praktiskt för ett ufo som mig ;-) V.7 då.

Startar med mer illamående, det kommer och går det där. Jobbigt. Idag blev det inte lunch i tid heller, hela 45 minuter för sent enligt min kropp. Var jobbigt att bli så stegrande illamående, när man väl satt med lunchen fick jag knappt i mig hälften. Blä.

Har inga sura gröna äpplen hemma heller, min livlina. Så hoppas det ger med sig så man vågar iväg till affären sen.

Svärmor ringde och vi språkades lite grann, hon verkar väldigt glad för nyheten och hoppas det går bättre denna gången. Att jag ska försöka ha något mellanting, inte glädjas för mycket men samtidigt inte stänga av helt. Hon är en klok kvinna som jag tycker om - jag har varit lite rädd att hon inte skulle vara uppriktigt glad då det inte blir helt genetiskt barnbarn för henne. Hon har alltid puschat på oss att gå till homeopat, kanske kan det ske mirakel med maken enligt henne. Det har varit lite småjobbigt längs vägen att hon inte kunnat accepterat faktum.

När nyheten levererades kallade hon sig farmor och log pilimariskt, det får mig att le.

Vi har den inställningen att vi berättar tidigt - för hursom, har de närmaste förståelse för hur vi mår hur det nu än går. "Farmor" tyckte det var sunt.
Den enda av de närmaste som inte vet ännu är min pappa och hans respektive. Hade möjligheten igår när dem kom hit och ryckte upp mig ur min dvala, hade somnat på soffan mitt på ljusa dagen och de kom oanmälda för en kopp kaffe ;-) Men det blev aldrig så att jag kom mig för att berätta. Funderar på att åka hem till dem anmälda, till helgen kanske.

Kommentarer
Postat av: yevonde

Jag byter med på måndagar! :) V. 7. Cooolt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0