Ringa BM imorgon

Får man gnälla, klaga? Det känns nästan som man inte har några rättigheter att gnälla egentligen när man äntligen lyckats.. nätt o jämnt är det väl, men det här är min blogg och här gnäller jag så mycket jag vill. På forum vågar man knappt, för då får man bannor av de bittra och ledsna. Jag har viss förståelse, men har själv aldrig varit så bitter att jag förbjuder gravida rätten av klaga och tycka det är jobbigt. De är ju glada ändå, uppskattar det lilla livet som gror - men det måste finnas ventiler när dem mår dåligt också. Men så är inte synsättet hos alla förstås.

Imorgon är det jag som ringer barnmorskan, jag vet inte hur jag ska orka jobba om jag inte får något starkare som häver/lindrar mitt helvetiska illamående. Stirrat apatiskt idag, har haft jättesvårt att äta/dricka. Igår spydde jag som en gris. För mig är det otroligt viktigt att behålla en jämn balans med intag, att bli av med vätska är farligt för mig.
Må jag bli ännu mer trött, men huvudsak jag orkar jobba så är jag nöjd. Har ju ett stillasittande jobb så man kan inte riktigt tänka bort eländet heller..

Kommentarer
Postat av: carlan

Hoppas du får dem "starka" åksjuketabletterna, dem är recept belagda. Dem fungerade på mig när jag kräktes minst 10 gånger/dag (blev bättre iallafall, blev ca 2gånger/dag).



Dra i lite extra för BM så du får dem och inte dem man kan köpa utan recept. Lycka till med kräkandet.

2010-05-27 @ 20:08:03
URL: http://reproduktion.blogg.se/
Postat av: MDB

Tycker absolut du ska ringa barnmorskan, hoppas att du kan få bra hjälp.

2010-05-27 @ 21:18:24
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Tonci

Du får definitivt klaga!! Jag hade samma känsla när jag blev gravid och mådde så himla dåligt i början. Jag bara kunde inte njuta för att illamåendet och tröttheten var så besvärliga. Och självklart fick jag dåligt samvete och "vågade" inte skriva om hur jobbigt symptomerna var. Men jag tycker att man kan vara glad och uppskatta sin lycka trots att man klagar eller lider av symptomerna. Jag tycker att klaga när som helst du behöver det!

Jag hoppas den starkare medicinen ska hjälpa dig.

Kram

2010-05-28 @ 07:06:01
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Oavsett situation så får man klaga! Det är en mänsklig rättighet! ;-)



Hoppas du får lite starkare tabletter så du klarar av att jobba, vore inte kul och behöva bli sjukskriven pga att du inte får behålla mat/dryck. Speciellt dryck.



PUSS! <3

2010-05-28 @ 07:35:01
Postat av: Emelie

Jag fick höra att jag inte fick klaga nu när vi äntligen lyckats, men jag skulle säga grattis till någon som kräks typ 20ggr/dag och inte klagar.



Satsa på att få lergigan comp som innehåller koffein som gör att man blir piggare, jag hade vanlig lergigan och sov mig genom hela dagarna, det samma på primperan.

För mig fungerade det inte men jag hoppas det gör det för dig =)

2010-05-28 @ 09:55:10
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: omstart

klart man får klaga:-)



men usch vilket illamående du fått :( fy sjuttsingen vad jobbigt. Hoppas lergigan hjälper.



stor kram!

2010-05-29 @ 21:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0