Vart är....

..landningsbanan? För jag har fortfarande inte hittat den och landat, första testerna jag gjorde i smyg så behöll jag allt inom mig själv - det bubblade inom mig av alla möjliga tankar, känslor. Sen blev vi två som delade hemligheten. Fåniga leenden. Men, det är svårt att förstå på riktigt. Är det vår tur nu?

Jag kan inte hålla mig utan berättar för min storasyster, mamma och en av mina bästa vänner som även hon haft svårt att skaffa barn. Känns skönt, oavsett hur detta slutar.

Idag sitter jag här, ätit frukost och vågar nu inte åka någonstans. Jag blev så illamående som stegras, smuttar på iskallt vatten och det lindrar något för kort stund. Nu när man sitter i situationen själv blir man helt förhandlingsförlamad, vad hjälper mig mot detta? Har väl såklart inget hemma som kan lindra förstår jag, Murphys lag! Kanske ska googla och se själv, ni kanske också sitter på jättebra tips?

Kommentarer
Postat av: carlan

Ett bra tips är att dricka vatten och äta en skorpa eller kex innan man kliver upp ur sängen. Ett annat är att aldrig bli hungrig, alltså gå och små äta. Apelsiner är jätte bra alternativ.



Lycka till, jag är avis på dig! :)

2010-05-03 @ 16:05:21
URL: http://reproduktion.blogg.se/
Postat av: Tonci

Jag tror att olika saker hjälper för alla. Man testar dem som man får som tips och får se hur det funkar.

Jag hade keks bredvid sängen och åt några innan jag klev upp. Jag hade alltid någon bulle med mig i fickan, när illamåendet kom tog jag en bit.

I den värsta perioden hjälpte egentligen INGENTING, Postafen tabletten kanske, men bara litegran.

Nu har jag fortfarande illamående, men mycket mindre och det går att kontrollera bättre med mat. Frukt, framför allt apelsin och äpple, sorbet glass, smörgås, kolsyrat vatten, saltade nötter hjälper mig. Av mejeriprodukter som mjölk, yoghurt, fil mår jag bara mer illa.

Lycka till :-)!

2010-05-03 @ 16:43:39
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: Sara

Tak för lycka till, det hjälpte. ;)



Hoppas illamåendet gett med sig för dagen!



Kram

2010-05-03 @ 18:17:07
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0