Aooo!

Jag min nöt kan ju såklart inte fatta att jag klassas som höggravid och bör nu om inte annat vrida ner tempot en aning. Nej då, jag drar på mig ytterkläderna och hugger tag i snöbjörnen för att få undan snön som rasslat ner. Halvvägs genom uppfarten så får jag sådan värk så jag nästan knäböjer. Luften går ur mig och jag svettas floder under mina kläder. Strippar - formligen SLITER av mig plagg efter plagg i kylan och sen står o kippar efter andan. Försöker vänta ut det onda men det är ett enda långt maraton, den ena avlöser den andra. Illamående o trycket ökar.

Går in och får av mig mina stövlar i rena paniken (dem jag inte annars i vanliga fall får av mig pga mina onda fogar) - slänger mig på sängen och bara väntar ut det hela. Pallrar mig efter ett tag upp och får i mig panodil, då lugnar det ner sig tack o lov.

Men jag är inte den inte! Någon timme efter fadäsen är jag igång igen, skottar sågspån i sopsäckar. Dock går det bättre än snöskottningen. Efter sågspånet klär jag på mig och skottar klart resten ute - mycket lugnare tempo dock. In igen och fixar iordning för middag. Och nu är jag stel som bara den. Konstigt!?

Ska in i en välbehövlig dusch, nu har jag gjort mitt för idag!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Haha du låter som mig. Envis som fan, och ska göra saker som man kanske borde låta bli. Jag har både skottade och krattade det senaste, varför?? Därför! haha.. Ne vi får nog ta och lugna ner oss lite, om det går? :)

2010-11-16 @ 16:29:26
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: MDB

Ojojoj, vilken dag. Känner dock igen det där, har själv börjat förstå att jag måste dra ner på tempot, men det är ju sååå svårt när man är van att bara köra på.

2010-11-16 @ 18:48:30
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Emma

skrattar lite Men herregud, människa. Ta det lite lugnt! Man blir ju nervös av dig ;)

2010-11-17 @ 06:57:33
URL: http://eg84.blogspot.com
Postat av: Hanna

I know the feeling! Det är svårt att inse att man klassas som höggravid, varje gång min BM eller någon annan säger det så skrattar jag högt :) Jag tänker att det bara är att ta i så länge det känns bra, men att försöka vara extra lyhörd mot kroppen :)



Sv: Det blev en spännande natt, men nu vet vi ju vart vi ska ta vägen när det är dax på riktigt :D

2010-11-17 @ 08:52:16
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Camilla

Men snälla gumman..!

Du måste ta det lugnt, iaf lugnare!



Puss

2010-11-17 @ 12:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0