Packlista till BB

Well... man kanske bör tänka så smått på vad man ska skriva på den fördömda listan? Jag är ju en list-människa, och brukar skriva listor tidigt men den här listan verkar speciell. Blir på snudd till handlingsförlamad och har svårt att få till den.

Så, vad bör man ha med sig? Ni kanske kan inflika några nyttiga prylar än dem jag försökt lista upp här och nu för att få nån form av ordning.

BEBIS

▫ Babyskydd med bas
▫ 3 st set bebiskläder
▫ Pyjamas
▫ Tunnare mössor
▫ Fleeceoverall
▫ Varmare mössa o vantar
▫ 2 filtar
▫ Napp
▫ Någon kräkduk (hemgång)
▫ Blöjor (?)
▫ Skötprodukter till bebis (?)


JAG

▫ Mjukiskläder
▫ Amningsbh
▫ Amningslinne
▫ Amningsnapp
▫ Kofta
▫ Sköna trosor
▫ Tofflor
▫ Bindor
▫ Amningsinlägg
▫ Hygienartiklar - schampoo, balsam, tandborste (maken också), tandkräm, deo (maken också), hudlotion, lypsyl, smink, hårsnoddar, hårborste
▫ Plånbok (körkort, id-kort dvs) journalen behöver jag tydligen inte.


ÖVRIGT

▫ Ombyte till maken
▫ Kamera o mobil (+ laddare o batterier)
▫ Snacks o dricka
▫ Tuggummi
▫ Plånbok (maken)



Kommentarer
Postat av: Sara

Kanske en liten mössa för bebisen att ha på sig inomhus, vårat pyre var ganska kall i början. Tuttar kan jag verkligen rekomendera, uppskattas inte alltid av bm, men vad gör man!



En ammningsnapp som man sätter på bröstvårtan om bebisen har svårt att suga.



På vårat bb var vi tvungna att ha med oss egna tvättlappar, blöjor osv så det kanske du ska kolla upp. Pyjamas kanske ni ska ha med också? Sovpåsar kan jag verkligen rekomendera, helt suveränt!

2010-11-18 @ 13:35:36
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag tycker du har fått med allt men när jag läser vad Sara har skrivit så kan amningsnapp vara bra (har oanvända hemma, bara steriliserade, om du vill ha?)



På V-ås bb så fick man låna kläder, fick tunnare mössa och allt till att sköta bebis fanns där med. Att det kan vara så olika från varje bb.

2010-11-18 @ 17:56:06
Postat av: Emelie

Vi hann gå igenom ett par klädesplagg för Embla medan vi låg inne (satsa på att ta med strl 56 också), till skillnad från Sara så fick vi massa blöjor osv men det är olika.



Jag skulle också ha med nappar, en tjej som låg brevid mig fick nästan bannor för att hon använde napp, men fan hade jag vetat hur tuttesugen Embla är hade jag också haft napp för Embla skrek sig hes om nätterna om mitt finger lämnade hennes mun, men köp typ tommie tippie nappar på apoteket de är bäst.



Filtar till bäbis, jag hade tre filtar tror jag och alla kom till användning, hade eg bara två med mig men sen tog jag med den jag stickade och färdigställde den där inne, man kan använda dem till att t ex palla upp under armen eller stoppa ner i eventuella hål mellan väggen och sängen om man vill ha bäbis hos sig i sängen istället för baljan.



Pengar till parkeringen.



Har ni bärbar dator och internet så är det skönt att ha, vi fick ha det på BB men inte på förlossningen (fast vi fick smyga igång mobilerna och använda internet för vår BM)

2010-11-18 @ 18:05:43
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: MDB

Bra lista och bra tips i kommentarerna, ska komma ihåg det här inlägget när det är dags för mig att packa väskan.

2010-11-18 @ 19:19:22
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: jennie

I Falun får man gratis blöjor på BB. Sedan när man åker hem får man en "goodiebag" med ett paket böjor, schampo-prover mm samt MASSOR av reklam ;)

2010-11-20 @ 09:53:16
URL: http://www.lagomskadetvara.blogspot.com
Postat av: jennie

Just ja, jag är ju ingen sådan där som är speciellt förtjust i sjukhusmat, så jag tog med godis mm annat som inte behöver stå i kyl, men som kan vara svårt/krångligt att få tag på på sjukhuset.

2010-11-20 @ 09:55:25
URL: http://www.lagomskadetvara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0