Virrigt värre

Tycker tyvärr det hafsas fram på våra mvc-besök - hepp hepp hepp o hej då! Jag trodde i min enfald att det skulle diskuteras förväntingar inför förlossningen då hon sa det förra gången. Men inte då, nu skulle det inte tas upp förrän i v. 36.

Vet ju inte ens hur det kommer bli, om det ens blir en vanlig förlossning eller inte? Allt känns bara så virrigt och flamsigt. Frågade när bebis låg på tvären igen hur länge till den får ligga så, var ju plumpt svar att ja någon vecka till... Jaha... Sen brukar de bli vändningsförsök men inte förrän i v. 38.. Jaha... alltså om den misslyckas så blir det kort därpå ett kejsarsnitt med andra ord?? Frågan är ens om jag skulle få genomgå ett vändningsförsök med den bakgrund jag har. Men detta får helt enkelt visa sig om bebis fortsätter trivas på tvären, den verkar möblera duktigt än iallafall.

Vill iallafall tacka er som kommenterade på det inlägget om förväntningar, tycker det är svårt att föreställa sig hur man reagerar, vad som kan hända o ske. Så får jag vara med om en riktig förlossning får det bli som det blir - man får helt enkelt förlita sig på barnmorskorna. Sedan känns något fel på vägen får man ju säga ifrån, så är det ju.

Inte ens pratade vi om bäckenet denna gången heller, som hon sa att vi skulle ta med. Som om en annan har koll på allt, jag har ju världens sämsta minne numer. Och hon verkar bara skumma igenom anteckningarna hon gör.

Är allt lite besviken och att jag inte litade på känslan från början när hon satt brevid min förra barnmorska, och bytte till en annan. Men nu känns det tok för sent.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Trist när man inte trivs med sin barnmorska. Tycker du kan fråga om du får byta iallafall.

Kram!

2010-11-26 @ 12:15:13
URL: http://cocosflinga.wordpress.com
Postat av: Renée

Hej! Hänger fortfarande m i din blogg, men erkänner att jag varit dålig att skriva nåt. Vi hängde i en tråd på fl om bf i början av året ;-)

Jag har bf den 8/1 med mitt 3:e barn.

Tycker det är synd att du inte trivs med din bm och hoppas verkligen du får en desto bättre där på förlossningen som tar dig på allvar mm, det är ju jätte viktigt såklart OCH ge dig inte om du inte tycker att du får svar på dina frågor.

Kram Renée

2010-11-26 @ 14:16:56
Postat av: Moa

Det är så sjukt trist när man får en barnmorska som man inte trivs med. Jag hade en fantastisk min första grav men under den andra har jag haft en helt värdelös men hade inte mod att byta. Jag bytte faktiskt under min första grav kom jag på nu men det blev så passande att jag inte fick plats i hennes föräldragrupp så då bytte jag till den som hade den gruppen vi hamnade i.

2010-11-26 @ 14:34:52
URL: http://trueflink.blogspot.com
Postat av: Tina

Det är aldrig försent att byta. Men förstår att det känns jobbigt att göra det.

2010-11-26 @ 16:44:11
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: A

Vändningar brukar göras efter v 36+0/1. Konstigt att de säger v 38...Kolla med BM en gång till.

2010-11-26 @ 17:15:09
Postat av: MDB

Det är aldrig för sent tycker jag! Du har ändå några veckor kvar och jag tror att det kan vara skönt att få känna den där extra tryggheten den sista tiden.

2010-11-27 @ 10:48:46
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0