Avvakta, avvakta (MVC besök v.25+5)

Ja jag vet inte hur länge man ska avvakta innan man ska in för en koll. Men tydligen ska det väntas lite till, men barnmorskan skulle kontakta läkaren på spc.mvc igen angående sammandragningarna. Får dem ju bara av att stå, och gå - inga hurtpromenader precis utan kortare sträckor inomhus med. Lämnade morgonurin som skickas till odling.
Läkaren hade sagt att så länge sammandragningarna gav med sig när jag vilade så skulle vi avvakta, men hur ska jag klara av en vanlig vardag på så vis? Jobba? Ska jag lägga mig i tid och otid ned på mitt kontorsgolv eller vad?

Sedan det vanliga, vägning - gått upp totalt 7 kg nu, bra bra! Blodtrycket mindre bra, nu börjar undertrycket öka. SF måttet blev litet, 22 cm då barnmorskan inte ville ta full längd då livmodern är på tvären fortfarande - har för mig att hon sa det sist med. Ligger under normalkurvan men inget som var utmärkande litet och ovanligt.


Får se när de hör av sig ang. odling och tur till spec.mvc om jag nu ska dit för koll. Fortsätter sammandragningarna blir det sjukskrivning. Blir det inte via läkaren där så tyckte bm att jag skulle sjuka mig via VC. Jo jo..


Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad konstigt att du inte fått en tid till spec.MVC och fått en sjukskrivning med dig hem. Har inte mvc en läkare där hos sig som kan sjukskriva dig? Det har de här..



Skönt att vikten pilar uppåt och mindre bra att undertrycket börjar stiga...

2010-10-01 @ 18:59:40
Postat av: MDB

Tycker också det är märkligt att du inte sjukskrivits för stå och gå måste man ju om man ska jobba. Hoppas att du får någon lösning på det hela. Kram.

2010-10-01 @ 20:02:21
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Nathers

7 kilon! Oj oj. :D Det går undan.

Får se om du slår mina 8.1 kilon då ;)

2010-10-03 @ 15:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0