"Mjölk"

Ja, jag vet inte om man ska kalla det så redan. Men igår låg vi i sängen och pratade om hur kroppen förändras som gravid, maken frågade om det i praktiken skulle komma något ur brösten om man klämde på dem - vilket jag inte riktigt kunde svara på om det skulle göra.

Drygt en timme senare så ligger jag på sidan och känner det blir blött på armen jag ligger på, hela höger bröst var blött. Lite komiskt när vi pratat om det och jag sagt att jag än inte hade läckt men att det kunde ske närsom.

Kommentarer
Postat av: MDB

Oj vad spännande att det bara kan komma sådär.

2010-10-25 @ 18:46:33
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Råmjölk =)

Det har jag haft sen det var 100 dagar kvar till BF dvs någon gång i v12, kommer ihåg att jag satt och skrev i bloggen om hur man kan fira 100-dagars och så rann det till =)

Nu roar jag mig med att skrapa torkad råmjölk från brösten istället för att plocka navelludd om kvällarna medan jag väntar på förlossningen ;)

2010-10-25 @ 19:14:29
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag är bara tvungen att inflika men bebisar suger inte, de trycker med tungan upp bröstvårtan i gommen.

Lycka till med allt!!

2010-10-25 @ 21:57:50
Postat av: toksnippa

Förstås menade han inte "suga" - för det vet vi ju att bebisar inte gör för att få ur mjölken. Men det var enklast o skriva :-)

2010-10-26 @ 09:42:01
Postat av: Moa

Själv fick jag ha amingsinlägg från v 27 med fösta barnet, läckte redan då...

2010-10-26 @ 22:05:24
URL: http://trueflink.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0