MVC besök (v.27+5)

Efter en usel natt så var jag helt död när klockan ringde, tänkte en snabb sekund att ringa återbud till barnmorskan - ha ha ha! Men masade mig upp och kom iväg till slut, i tid ;-)

Blodtryck: 132/76
Glukos: 6,1
Hb: 128
Vikt: totalt +8,6 kg sen inskrivningen
SF: 25. Livmoder sned ännu.
Bebis hjärtljud: 148

Ska ringa och boka TUL också, så får allt riva runt i pappershögen för det där numret. Som vanligt noll koll på allt just nu och det stör mig. Jag som annars alltid har full koll, har knappt koll på vad som är fram o bak på trosorna numer.

Om en dryg månad börjar föräldrautbildningen, och så ska det bokas in en visning på BB - det sistnämnda är något mer för makens skull då jag själv inte känner något behov utav det, men det kan vara lugnare för honom o veta vart allt ligger o få lite frågetecken uträtta :-)

Idag ska vi åka till blivande farföräldrarna o bli lite bortskämda med god mat, bara vara. Det har blivit bortprioriterat att åka iväg längre vändor när mamma är så dålig, men känner att livet kan inte stanna upp för det. Så det ska bli kul o åka iväg, och även kanske hinna träffa lite andra av makens släktingar med.

Ha en skön helg!!

Kommentarer
Postat av: livets underverk

Man blir onekligen lite disträ som gravid - jag gick runt med tröjan ut-och-in hela dagen i förrgår. Tyckte att den kändes lite konstig och inte riktigt såg ut som den brukar, men jag upptäckte det inte förrän jag tog av den när jag skulle lägga mig. :-)

Trevlig helg!

2010-10-15 @ 11:00:32
URL: http://livetsunderverk.wordpress.com
Postat av: Camilla

Ha en underbar helg ni med <3



Se till och bli ordentligt bortskämda, det behöver ni!



Puss!

2010-10-15 @ 12:53:43
Postat av: Nina

Vi var på föräldrakurs första gången igår. De pratade mkt om förlossningen, så nu känns det mer verkligt. Fick en hisnande känsla om att jag faktiskt ska gå igenom det om 11 veckor. Vi ska åka både till Östra, Mönldal och Borås i veckan nu, för att kolla upp vägen och sådär:)

2010-10-16 @ 12:36:17
URL: http://ninairmeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0