Preggobilder

Snart måste man förbereda sig inför att ta lite finare tjockisbilder också, kan bli intressant för en annan som inte alls tycker om att posera framför kameran utan gärna håller sig bakom den. Men det är väl klart man ska föreviga tillståndet så där den sista tiden - med en fotosession med en obekväm blivande mamma ;-)

Kan bli spännande det här, dock tycker jag det nästan är tur att det är många veckor kvar innan vi slår slag i saken. Ha ha!

Är det fler som förevigat magen med finare bilder, gått till fotograf/blivit fotad av fotokunniga vänner? Eller som tänkt sig det som fortfarande är gravida? :-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag hade tänkt att min syrra som är duktig på att fota skulle ta bilder på mig, men vi har inte kommit så långt än, så det kommer kanske inte att hinnas. Ett tips är att inte vänta allt för länge med att göra det. Känns inte allt för kul att ställa sig framför kameran nu med en massa sammandragningar...

2010-10-14 @ 14:39:40
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tog mycket magbilder men ångrar lite att jag inte gick till en riktig fotograf. Har inte heller tagit mig iväg med tvillingarna men ska verkligen försöka göra det kring deras 1-årsdag.



Låter superjobbigt med din foglossning och dina ichiassmärtor. Känner såväl igen det och det är helt fruktansvärt, jag ansåg mig ha en relativt hög smärttröskel men ichiasen är nog bland det värsta jag varit med om. Jag vet inte om du provat det via din sjukgymnast men jag kan varmt rekommendera TENS. Jag kände av min ichias redan i första trimestern. Nån gång kring v. 28 blev det helt outhärdligt. Min sambo fick åka hem från jobbet för att lyfta upp mig ur sängen. Väl i stående bara skrek och grät jag av smärta... Det var verkligen inte bra och jag var helt förtvivlad. Blev insatt på massa starka smärtstillande och muskelavslappnande (mindre kul som gravid men vad göra) och fick samtidigt TENS-behandling. Redan på eftermiddagen kunde jag börja resa mig själv från soffan och samma dag köpte sambon en egen TENS-apparat. Säger bara en sak, vilken otrolig apparat!!! Ett par hundralappar på Clas Ohlsson och jag var i princip botat! Kände av flera gånger under graviditeten och använde mig då av TENS:en och märkte skillnad direkt. ÄR helt övertygad om att det var tack vare den som mina kids inte föddes i v.30 för i samband med ichiasen fick jag otroligt mycket problem med sammandragningar.



Hör bara efter med din sjukgymnast och gärna en som är sammankopplad med MVC att det är okej att använda och få råd om hur du ska sätta plattorna.

Stor kram och lycka till med allt! Lisa

2010-10-14 @ 15:45:40
URL: http://turbolina-twin.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Mina har du ju sett, min kusin tog dem och jag är så glad att jag bad henne.

Hon har "bara" gått media och är inte fotograf i den proffessionella bemärkelsen även om jag tror hon hade det som inriktning ett tag.



Sen tog min syster några bilder, men dem kunde man ju inte misslyckas med, enda jag ångrar lite är att M inte blev med på bild men vi har ju 4 dagar kvar till BF så är han ledig något så kanske vi kan hinna med det också :)



Som ovanstående skrev, vänta inte för länge bara för man vet aldrig vad som händer och sker ;)

2010-10-14 @ 16:42:58
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: MDB

Jag skulle vilja ha fina magbilder, men känner inte att det är riktigt befogat att lägga flera tusen på det när vi försöker spara inför föräldraledigheten.



Har funderat på att låta min bror fota mig (han är duktig och fotade bl a våra bröllopsbilder) men vet inte om jag är helt bekväm med att posera inför honom (även om jag inte tänker mig några lättklädda bilder). Tyvärr är det jag som är den där fotokunniga vännen i mitt gäng så jag vet inte vem annars jag skulle kunna be. Har försökt att ta några bilder själv med självutlösaren men har ännu inte införskaffat något stativ så det blir lite som det blir när man får ställa kameran på diverse ställen.



Känner dock att jag vill fota mer nu snart, för nu ser jag mer ut som vanligt fast med stor mage, sen kanske jag svullnar upp över hela kroppen och absolut inte vill vara med på kort... Så på nåt sätt måste jag lösa det hela.



Läser gärna om vad du kommer fram till så kanske jag kan få några egna tips.

2010-10-14 @ 18:35:15
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Nina

Hej hej! Nina heter jag, också en av Sveriges alla gravida kvinnor:) Hittade din blogg via forumet på Familjeliv:) Hittar och letar upp gravid-bloggar på löpande band här känns det som:) Jag har BF 6/1, går in i v 29 idag. Tänkte följa din blogg, häng gärna med på min också:)

Ang preggo-bilder..funderar på att låta min bror ta lite bilder. Det e nog kul att ha:)

Ha det bäst!

2010-10-15 @ 08:55:10
URL: http://ninairmeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0