Lillskrutts mormor

Jag vet inte om det framkommit på bloggen, men hon har svår cancer. Det har gått 2½ år sedan hon fick domen att hon lever på lånad tid och nu börjar det barka utför. Hon ligger just nu inlagd på sjukhuset för sådana smärtor av cancern som inte är behandlingsbar - trycker på nerver och tillför sådan smärta. Var dit igår och jag grät massor, hon var så ledsen och vill inte lämna oss, att hon förmodligen inte kommer få träffa lillskrutt  - och det gör så ont! Hon vet hur länge vi kämpat och så glad för vår skull, och troligen nu känner på sig att hon inte kommer vara i livet när han väl kommer - vårat efterlängtade barn. ONT ONT!! Världens bästa mamma o mormor!

Inatt fick hon åka ner på IVA och där ligger hon än, för de haft så svårt och smärtstilla henne. Jävla cancer!! Ska strax åka in till sjukhuset, försöker få i mig en risifrutti mellan tårarna. Inte alls någon matlust dessvärre.. Ska ta en alvedon mot huvudvärken också innan jag åker, så kanske man står ut. Åkte på världens förkylningen också, underbart....

Så då kanske ni förstår varför jag ev. inte uppdaterar. För orken inte finns där, men jag ska försöka dokumentera iallafall. Det vill jag för min egen/våran skull.

Kram!

Kommentarer
Postat av: http://avlangtan.blogspot.com/



Så hemskt och tråkigt :( kram!

2010-09-03 @ 09:44:48
Postat av: yevonde

Åh jag är ledsen, stor kram.

Postat av: Pi

Så fruktansvärt tragiskt. Det är ju nu du behöver stöd av henne, och så blir det tvärtom...



Tyvärr är det väl inte alltför ovanligt att ens föräldrar rycks bort för tidigt. Det pratas bara aldrig om det. Det framställs alltid som om alla barn har sina mor- och farföräldrar i livet när de är små, men så ser ju verkligheten inte ut! Ungefär som att det oftast framställs som att det är en självklarhet att få biologiska barn (även det börjar bli LITE bättre på den fronten).



Jag hoppas så att din mamma får leva tills lillskrutt är född, men annars så har de ju faktiskt träffats ändå, även om det är genom din mage. OCH, hon har fått veta att hon ska bli mormor, det är stort det!



Ta hand om dig, och be andra ta hand om dig med, för det måste vara så omtumlande jobbigt att vara med om det mest fantastiska i livet samtidigt som något så smärtsamt sker. Kram!



2010-09-03 @ 10:41:52
Postat av: Tea

Skickar en kram!

2010-09-03 @ 17:05:56
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Tonci

Åj, vad hemskt det är min vän!! Jag vet hur jobbigt detta är, har gått igenom det med min mamma. Tyvärr hon fick inte ens veta om min graviditet (hon gick bort mer än ett år innan jag blev gravid), fast hon längtade så mycket efter att åtminstone få veta att en liten bebis finns i min mage.

Jag hoppas att trots allt ska din mamma leva när ert barn kommer till världen och hon ska kunna träffa bebisen.

Ta hand om dig, skickar massor med styrkekramar!

2010-09-03 @ 17:25:34
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: Nenne

Usch vad tragiskt, lider med dig! Jag vet hur hemskt det är att förlora en förälder. Jag hann inte bli gravid innan min far gick bort. Hoppas verkligen din mamma får träffa lillskrutt (!), men glöm inte så mycket det måste betytt att hon får glädjas över din graviditet nu. Kramar!

2010-09-03 @ 20:16:10
URL: http://ivfresan.bloggplatsen.se/
Postat av: Sara

Usch vad jag känner med dig. Jag vet hur det känns att förlora någon nära i den där jävla sjukdomen. Men tänk på att hon ändå fått vara med om glädjen när du plussat och fått se magen växa.

Jag vill egentligen bara säga att jag tänker på dig!

Varma kramar i massor

2010-09-03 @ 21:15:25
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: Sara

Så himla jobbigt. Mina tankar finns hos dig och din familj.



Många kramar

2010-09-04 @ 09:35:02
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Erika

Massor med styrkekramar till dig. Cancer är en hemsk sjukdom som drabbar alltför många! Har mist min pappa i cancer, min mamma har cancer, dock är det under kontroll. Men hon blir inte friskförklarad förrens om 4 år....Många tankar går till dig idag!

2010-09-05 @ 08:55:07
Postat av: Jenny

Usch vad hemskt! Jag beklagar verkligen! ;(

Det är så sorgligt..



Jag förstår att det inte är någon tröst just nu, men hon kommer alltid att finnas med er!

Massa tankar och varma kramar till dig och din familj!

2010-09-05 @ 23:17:09
URL: http://abigpart.blogspot.com
Postat av: MDB

Fy vad ledsen jag blir av att läsa detta. Förstår verkligen hur jobbigt du måste ha det just nu.



Hoppas så att din mamma får vara med när lillskrutt kommer ut, men tänk ändå vad mycket hon fått vara med om hittills. Bara att få veta hon ska få bli mormor, alla förberedelser som jag vet att ni har gjort tillsammans. För mig var det (och är fortfarande) en stor tröst att jag åtminstone hann berätta för min pappa om vår skrutt innan han gick bort.



Tänker på dig just nu, stor stor kram!!!

2010-09-06 @ 20:34:16
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: livets underverk

Stor, stor kram till dig!

2010-09-07 @ 08:46:50
URL: http://livetsunderverk.wordpress.com
Postat av: Lila

Tänker på dig!! Styrkekramar Lila

2010-09-07 @ 16:33:34
URL: http://minbloggvarld.blogspot.com
Postat av: aniara

Åh så svårt. Cancer är en fruktansvärd sjukdom och jag känner mig dig. Ni får tänka att mitt i allt så vet hon ju ändå att du får ditt älskade barn och det är ju en liten-liten tröst efter många års kamp.

Stora kramar!

2010-09-10 @ 01:39:40
Postat av: Dessan

Denna hemska cancer, skickar massor med styrkekramar. Jag vet vad du går igenom, när jag hade min dotter i magen fick min pappa denna orättvisa sjukdom. Han var så ledsen över att han visste att han inte skulle få se min underbara tjej.Man är starkare än vad man tror. Jag fick kontakt med en tjej som var precis i samma situation, och vi stöttade varandra. Vi förstod varandra. Kändes jätteskönt just då!

Tänker på dig! Stor kram

2010-09-13 @ 22:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0