MVC besök (v.23+3)

Då var det en ytterligare koll, men de kollade lite mer saker nu när jag gått in i vecka 24. Blodtrycket var okej, 124/74 och blodsockret låg på 4,2 - också okej. Sen fick vi gå in till Gunilla - ja för idag följde maken med dit då vi skulle göra lite saker efter mvc. Pratade lite smått, fick lite papper om amning och olika tester som kommer utföras på bebisen under bb-tiden. Hon frågade hur jag ställde mig till amning, jag är inte emot det iallafall och vi får väl se hur det funkar och hur man själv upplever det.

Och så blev det att mäta SF måttet, det sa hon aldrig högt dock men vi mätte en vecka för tidigt enligt kurvan så det var väl inte så jättenoga nu. Låg iallafall under lägsta kurvan, lillmagen! Och hjärtljud igen! Nu låg lillskrutt och sov, för det var lugnt o fridfullt i magen - ingen vilde som slogs inte. 140 i slag mättes upp och nu hördes det riktigt tydligt! Riktigt kul när maken var med också :-)

Vägde mig och gått ner ett hekto sen senast - ante mig att det skulle synas på vägen de här kaotiska veckorna.

Så var det besöket klart! Nästa gång blir 1 oktober.

Kommentarer
Postat av: Emma

Frågar de hur man ställer sig till amning? Jaha...jag trodde det var något som alla gjorde bara så där automatiskt...om det funkar alltså. Men där ser man, då borde det ju alltså finnas såna som inte vill amma...eller? Det har jag aldrig tänkt på. Man lär sig något nytt varje dag =)

2010-09-16 @ 07:41:59
Postat av: Emma

Haha, jo självklart får man väl välja själv huruvida man ska eller inte ska amma. Jag blev bara så snopen att det tydligen faktiskt finns de som inte ser det som en självklarhet. Jag gör ju det...och alla tänker väl som jag?! ;) Nej skämt åsido. Men jag fick mig en tankeställare. Som sagt; man lär sig något nytt varje dag =D

2010-09-16 @ 19:53:08
URL: http://eg84.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0