Underbara

Ja det är vad NI är, tack för alla fina kommentarer. Det värmer mitt i allt, ja i denna röra man sitter i. Har varit jobbiga dagar, dock har jag en jättebra chef som är så förstående och försöker göra det så lättsamt som möjligt för mig. Nu har min syster och jag gjort upp att vi varvar sjukskrivning och tar ut närståendepenning - det var okej för våra chefer så länge. En dag i taget.

Varit hos mamma varje dag på IVA, nu har de opererat in en ny port som trycker ut mediciner i rätt område där hon har cancern. Kanske kan hon leva så till sina sista dagar? Buken är dock större, det hemska inom henne växer likt ogräs. Alla mediciner har gjort mamma snurrig, virrig, trött, och nästintill apatisk.. Hemsk syn. Får hoppas hon blir piggare o piggare nu när hon får mindre doser till rätt ställe.

Varje gång jag är där, sittandes hos mamma lever lillskrutt om. Sparkar hårt hårt, som om han vill säga att han också är där och stöttar sin mormor.

Har fått mer o mer sammandragningar, har jag blivit påverkad av det här eller är det något som kommit ändå? Många känner jag av med smärtor också, ger det inte med sig (måste ta de LUGNARE) så får jag ta upp det med MVC.

Kommentarer
Postat av: yevonde

åh vad hemskt.. hoppas din mamma får klara smärtfria stunder.

Tycker absolut du ska kontakta mvc, om inte annat för säkerhets skull, det är säkert ingen fara, men för att lindra din oro. Kram!

Postat av: MDB

Kan inte säga annat än KRAM igen! Hoppas att det blir bättre för din mamma när medicinerna hamnar mer rätt.



Ring till MVC för säkerhetsskull om du är orolig, men det är nog ingen fara. Kroppen klarar mer än vad man tror säger de ju.

2010-09-08 @ 18:43:19
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: carlan82

Du är duktig som är så stark.



Värkarna i magen ska du inte oroa dig för, men vist alltid bra att berätta för mvc. Jag hade förvärkar tre månader innan underverket titta ut. Fördelen med allt jobb innan förlossningen är att man spricker mindre.



Styrke kramar

2010-09-08 @ 18:46:03
URL: http://reproduktion.blogg.se/
Postat av: Nenne

Känner så med dig! Kramar

2010-09-09 @ 20:54:51
URL: http://ivfresan.bloggplatsen.se/
Postat av: Lisa

Oj, vad jobbigt för er allihop. Hoppas verkligen att dom får ordning på din mammas smärtor, är helt fruktansvärt när man inte kan smärtstilla på ett bra sätt både för patienter och anhöriga. Stor kram både till dig, din mamma och till lilla bebisen som måste ta det lite lugnt i magen/ Kram Turbo

2010-09-10 @ 19:35:32
URL: http://turbolina-twin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0