Hysch hysch...

Något jag inte delar med mig till BVC är hur vår lilla pojk sover på för vis. Enda gångerna han sover på mage längre stunder är i vagnen, vilket han för det mesta gör 2-3 timmar/dag. Resten av sömnen betar han igenom på mage, lägger vi han på rygg vaknar han på en gång alt. så vänder han sig själv i sömnen. Något jag märkt på sistone i sängen, är glad att han då sovit med oss för han sover ju med kudde - han gruffade o kämpade som bara den då han vände sig till mage för han sjönk ju såklart ner i kudden. Dessvärre kan han ännu inte vända sig om från mage till rygg. Så jag har vaknat flera gånger och fått tagit bort kudden för han.

Ena året ska bebisar ligga si och nästa så, må risken finnas för PSD men hur gör man om bebisen själv väljer magläge och inte ännu kan vända om återigen? Så hur skulle det vara om han sov i egen säng på rygg med kudde och jag inte vaknat?

Nä, vi får alla bättre sömn när skrutten sover på mage - så det fortsätter vi med.

Kommentarer
Postat av: Anna

Såg att jag stavat fel i mitt inlägg, Enfamil heter det :)



Det är mjölkersättning som tjocknar i magen när det blandas med magsyran, finns att köpa på apoteket (man får be om den). Testade att blanda en omgång till S J nyss, men nappflaskans öppning är för liten så får fortsätta koppa i henne de 10 ml på slutet tills vidare. Ska dessutom börja ge henne gröt så smått på kvällarna när hon blir tre månader, håller på att bli galen på allt kräks här. Hoppas hitta något som funkar snart.



Tack för tipset om babywatcher, ska kolla upp var jag köper den.



Som allt annat ska man nog ta alla råd med en nypa salt, finns så mycket pekpinnar man försöker rätta sig efter. Olika bebisar mår bra av olika saker, man får hitta sitt eget sätt :)

2011-04-07 @ 13:36:50
URL: http://mijaqi.blogspot.com/
Postat av: Jonna

Man får göra det som funkar, så är det ju :) När jag var liten sov jag bara på mage, jag skrek tydligen när jag låg på rygg. Och kolla på mig, jag överlevde ;)

2011-04-07 @ 15:27:14
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Fick panik i början när jag hittade Noah sovandes på mage. Han har ju vänt sig själv i sömnen. Men man kan ju inte ha koll hela tiden. Ibland vände jag över honom men mestadels fick han sova kvar.

2011-04-07 @ 18:28:04
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja vad gör man när dem själv vänder sig? BVC kanske menar att man ska sitta och vaka brevid spjälsängen på natten. ;-)

Näe nån måtta får det vara. Hanhar ju tydligt visat att han sover bäst på mage så det är väl bara att fortsätta med det. Det står inte på förrens han kan vända sig från mage till rygg också ska du se mosters stora kille. :-)

2011-04-08 @ 05:46:08
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0