Lördagen

Mileon sov bra, han vaknade och smågrät - jag rumlade upp ur sängen i mörkret, helt yr på väg åt helt fel håll i rummet. Trött månne? ;-) Kom på mig själv och hittade spjälsängen, buffade efter mycket om o men om sonen och kröp till sängs igen, tittade på klockan. 3.30. Men stackarn. Han ville ju säkert ha mat! Trodde det knappt gått en halvtimme efter jag lade mig för att sova, men icke. Dock tänkte jag att han somnade ju ändå om, så jättehungrig kunde han ju inte varit. Han vaknar säkert snart igen med andra ord. Två timmar senare vaknar han och hugger som en kobra! Han slukade allt fort och jag fick inte till en endaste rap, han slocknar av i famnen innan jag ens hinner till sängen hans. Lägger ner honom och då kommer världens jätterap, han måste tagit i ända från tårna! Därmed förklarade han sig själv som vaken. Buffa funkade ju inte direkt på en nyäten skitunge som honom, han kräktes o kräktes och han blev piggare o piggare.... plockade upp honom och så fick han sova på mig, han ligger o sprattlar och försöker charma mamman sin men den gick han bet på - men jag smygkikade ändå på charmknutten ;-) Somnar till slut. Försöker mig på o lägga honom igen, men PLING så är han klarvaken igen. Nä, då orkade jag inte ens försöka återigen för det tar sin lilla tid o få han och somna återigen.

Idag har det varit finväder och varmt, såpass att inte ens jacka på åt Mileon har funkat. Han är så varm så varm! Fick ta ett påslakan att ha som täcke i vagnen, vi skämtar att i sommar behöver vi knappt införskaffa oss kläder åt honom - räcker tydligen med blöja. Kanske något enstaka plagg mot kvällningen och kyliga dagar. Tsss... men han är då varmblodig lilleman, ett som är säkert!

Efter hans vila så packade vi in oss i bilen och åkte till moster Tina, Mattias och kusin Max. Sedan åkte vi syskon plus make o Mileon ut till kyrkogården för att bestämma urnplats åt mamma/mormor. Tog oss en promenad runt herrgårdens trädgård som ligger strax intill, där tyckte mamma/mormor om att vara på våren. Var lillebror som ville gå dit så det var roligt att han kommer ihåg det! Var jättefint där och det hade kommit upp massor av vårblommor överallt :-) Även vid kyrkogården var det ett gäng vitsippor. Riktigt vårigt!

Tillbaka till Tina och där grillade vi, passade på och köra en maskin tvätt och maken duschade också. Hade det trevligt som vanligt!

Nu är vi hemma igen och lilleman såg verkligen i kors men kom in i andra andningen tydligen efter ett skrovmål, skruttunge! Får se när tröttheten kommer åter, är väl snart dags att ta tjuren vid hornen och få han o sova. Hör han kinka där uppe nu med pappan ;-) En timme efter den tid han annars brukar slocknat av pang bom. Han börjar bli svår och natta, ett himla massa sövande. Och ofta slutar det med att han gråter sig till sömns av ren övertrötthet - att det ska vara så svårt att koppla av, streta emot in i det sista? En annan längtar efter sömn och egentid, men det kommer i nästa liv tror jag :-D

Hem fick vi även med oss en bilstol! Max gamla stol som han haft i dryga året som nu skulle säljas, så vi provade den i bilen och det såg ju bra ut - var lite orolig först att den skulle sluka massor av utrymme men det är nästan så att babyskyddet tar större plats! En Britax Multi-Tech är det som Mileon får åka i när han biffat på sig något kilo till då den är från 9 kg upp till 25 kg. Känns ändå som ett bra val att ha en stol som klarar av en tyngre vikt än genomsnittet och även kan "förlängas" i nackstödet så även långa barn kan sitta bra i den. Så blir Mileon en stadig bit behöver man ju ändå inte köpa en ytterligare stol senare för han växer ur den andra som vi tänkte införskaffa tidigare (BeSafe Izi Kids X3) som "bara" klarar upp till 18 kg. Nå, vi är nöjda! Bara att ställa undan stolen så länge.

Hmm.. verkar som pappan tar "dusten", får se om han lyckas - tror lilleman är bra trött iallafall :-)

Kommentarer
Postat av: Nathers

Mysdag! Det brukar vara jättefint vid herrgården såhär års :) Saknar!

2011-04-16 @ 22:23:36
Postat av: Emma

Låter som en mysig dag. Hoppas ni får tillbaka vattnet snart, måste vara väldigt handikappande...

2011-04-17 @ 09:24:01
URL: http://emmasbravader.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0