Men förb........ myggnät!

Mileon sov ute vid lunch och vaknar med bett/stick vid ögat. Letade genast fram myggnätet men fick aldrig tid o montera fast det förräns nästa vila skulle ske, lilleman undrade vad jag pysslade med för jag testade på alla möjliga vis få på det men det fjongade bara av vagnen gång på gång. Någon särskilt bra bild eller anvisning medföljde såklart inte, jo på tyska - vilket inte sa mig så värst mycket. Speciellt inte när man inte har en susning på vad som är fram eller bak på nätet till att börja med.

Hafsade till slut på det då M började lacka ur totalt av att inte få ro och somna in, gick in nu och googlade och nog finns det en vettig bild som Teutonia tyvärr inte använder sig av på myggnätsförpackningen som var enkel att förstå. Nå, får fixa dit den rätt sen. Har iallafall minimerat risken för fler bett/stick.

Verkade då inte irriterad utav det, och svullnade knappt upp - men man såg tydligt att det var någon insekt som varit i farten.

Nu ska det tydligen kapas av gamla vattenledningar här utanför, självklart lagomt till M somnat i vagnen där ute... ja... får väl försöka rulla iväg honom bakom huset för omsövning om han nu vaknar till av oväsendet. Babyvakten är på och ja, den är guld värd. Riktigt nöjd med köpet!

Kommentarer
Postat av: Sara

Du behöver absolut inte ha dåligt samvete, jag hinner tyvärr inte heller läsa och kommentera lika mycket som jag vill (långt ifrån).



När jag läste ditt inlägg så kom jag på att jag har glömt att köpa ett myggnät till vagnen så nästa gång jag ska till stan blir det en sväng förbi barnens hus. Här har inte insekterna kommit än, men det är nog bara en tidsfråga.



Kram

2011-04-18 @ 20:04:24
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Nathers

Det låter som ett riktigt underligt myggnät det där, haha. :D

2011-04-19 @ 21:37:15
Postat av: Tina

Drygt när det strular, hoppas du fått rätsida nu på myggnätet. :-)

2011-04-20 @ 09:15:06
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0