Premiär

Idag tog vi oss som vanligt en runda med vagnen, tror vi lätt kan skrapa ihop 4-5 mil på en vecka. Det är så grymt skönt o komma iväg o spatsera i naturen, och är såå nöjd med vagnen. Den som anser tre-hjulingar bara är shoppingvagnar kan kasta sig i sjön pronto. Är väldigt förvånad hur smidig den är och även varit under vår mastodont vinter med all denna snö. Trodde det skulle vara lite kinkigt just med offroad här hemma men inte då!

Har några mål att sträva efter med promenaderna, tänkt mig en viss sträcka som är lite overkill just nu - men framöver med lite jäklar anamma så hinner jag nog gå den på två timmar. Köpt fotriktiga promenadskor som är så sköna, nu har jag inte så mycket mer jag kan skylla på :-D

Åkte hem till pappa/morfar idag, lämnade av släpvagnen som vi lånade i oktober/november men som blev insnöad på vår gård. Tur vi hann få in den i ladugården åtminstone, men där fick den allt stå och skämmas tills idag. Pappa/morfar blev glad för han behöver den ju. Sedan tyckte han allt det var roligt o se lilleman som bluddrade på och visade även sin lite tjuriga sida till sist - klart det när det var mat o sovklockan som ringde!

Matade honom i bilen på väg hem, skyndade mig in i affären för en snabbhandling (lemolac tvåan är införskaffad nu), förbi thai-vahnen och sen hem. Mileon fick ligga med rumpan bar på lekmattan och skydd för ev. kiss. Tur det, för det blev en rejäl pöl medans mamman o pappan åt sin thaimat ;-)

Gjorde ordning honom för natten och nattningsprocedur i våran säng, dock ville han inte alls sova - övertrött? intryck? och fick vagga honom till sömns - han protesterade vilt och snyftade sig till slut in i drömmarnas värld. Älskade plutt..

Och nu till rubriken... PREMIÄR att sova i spjälsängen! Nog för han sovit tidigare i sin säng, men vi kan se det som en premiär igen ;-) Har under dagen fixat lite grann, tänkte svänga förbi ikea någon dag o köpa nå kuddar o göra det extra trångt o mysigt. Nu när Mileon sover så tänkte jag passa på surfa in på speciell webbuttik och lätta på plånboken om det hittas nå roligt. Men så kommer pappan precis och frågar om jag ska kika på tv. Åh. Ja, webbutiken är nog kvar imorgon med.

Nu får vi se om babyvakten (Mileon) håller sig tyst eller inte - och om inte - kanske man kan söva om honom där han ligger.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Visst är det härligt att vara ute nu! Vi är också ute mycket:) Kul att du är nöjd med vagnen. Jag var inställd på att köpa en trehjuling denna gång. Men sen började jag fundera på hur det skulle vara att köra den vintertid, med tanke på att det brukar kunna bli så "knöggligt". Så, det fick bli en fyrhjuling:)

2011-04-12 @ 07:44:00
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0