Spökmage

Igår gick det smidigt som vanligt vid nattningen, men efter en timme så vaknar Mileon och kan inte buffas om. Tar upp honom och låter han somna in i famnen igen, lägger ner han återigen och han vaknar efter tjugo minuter, samma visa igen och han visar tydligt att magen spökar på honom. Han somnar igen men återigen väcks han upp men gråter inte, vilket gör att han ligger o filurar i sin säng och blir väldigt vaken - inte förrän han tröttnat på att ligga ensam o hojtar rapporterar babyvakten mig att han är vaken. Väldigt enkelt och försöka söva om honom då, nja.. Magen krånglar och det kommer prutt och rap, dock är han på gott humör ändå och jag har då krypit ner i sängs iallafall så han får ligga o mysa med mig medans jag kikar tv.

Vid 22 får han en ny flaska mat och slocknar, sover som en stock i sin säng men vid 2.20 vaknar han och är som en mask i sängen - ålar runt för magen spökar. Går att buffa om honom men han vaknar upp med ett ryck lika fort igen, får kramp där jag står böjd över sängen och inser att här kommer jag få stå halva natten om jag ska vara envis. Tar upp lilleman och han somnar till sist på mig, vridandes i sömnen. Sover med honom på mig i drygt 2 ½ timme innan jag lyckas smyga ner honom brevid mig. 7 vaknar han i vanlig ordning, lite magknip igen.

Märkt att magen är lite si och så på honom, misstänkte att snart blir det nog ett lass i blöjan. Och så lagomt jag håller på och klär på honom för vilan ute så trycker han för kung och fosterland och lämnar full blöja. Tack för den :-) Heltvätt och på nytt klä på honom, nu tjutandes för han är övertrött för det tog ju längre tid än vanligt o klä på sig för att få komma ut o sova.

Nu sussar han iallafall förhoppningsvis ett tag. Här hemma är vi utan vatten igen, sanslöst vad struligt det ska vara. Blir ett dyrt kalas detta.

Kommentarer
Postat av: Nathers

Oj vad det krånglar för honom. Puss!

Och för er också med vattnet såklart! :/

2011-04-14 @ 13:52:35
Postat av: Nori

Men så överjävligt att ni är utan vatten igen! Och tråkigt att läsa att Mileons mage inte vill bli helt hundra. Är det "bara" inför bajsning det krånglar nu eller är det fortfarande däremellan också?

2011-04-15 @ 09:24:26
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: carlan82

Låter verkligen inte bra det där med hans mage. Konstigt att doktorerna inte kollar upp sådant tillräckligt på barn. Dem säger bara att det är vanligt.



Jag har alltid haft ont i magen och haft diarré. Mamma tog mig till doktorn när jag var 2 år och dem sa till henne att det är vanligt att barn har lös avföring. Jag är första barnet så vad ska hon tro.



Jag fick leva med detta och bajs är inget man pratar med andra. När jag var 15 år ramlade jag ihop i Stockholm av alla smärtor och uttorkning. Åkte akut till Uppsala där dem kunde konstatera att jag hade ulcerös colit. En kronisk tarminfektion.



Jag hade tur att min tarm inte var så skadad för då hade dem varit tvungna att ta bort stora delar av den.



Vill inte skrämma upp dig men tycker du ska vara hård på läkarna. För det är aldrig kul för varken barn eller föräldrarna.



Massor med kramar

2011-04-15 @ 15:51:06
URL: http://reproduktion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0