Fyndjakt

Mycket facebook nu men.. blev med i en grupp med säljes/köpes av barnkläder/saker i ens län och det är hysteriskt tempo av annonser, budning hit och dit och dealning. Det är nästan ett heltidsjobb att kunna hinna fynda något, för det är sådant kaos av inlägg hit och dit som hamnar överallt och  de inlägg man själv tycker verkar intressanta försvinner liksom i mängden. Hittills har jag superfyndat en P.OP. skaljacka med tillhörande fleece, brun i jättefint skick - dock är ytterjackans dragkedja trasig men lätt fixat hoppas jag, fina farmor hjälper nog till om jag själv inte får igång min symaskin. Den jackan fick jag för 100 kr!

Och så har jag införskaffat en Didriksson vinteroverall till plutten (200 kr). Och är så sugen på ett par PAX vinterstövlar, men är så osäker på storleken - det är verkligen hårfin gräns, kommer han verkligen kunna ha stövlarna hela säsongen? Ja, det är svårt överhuvudtaget och få ihop storlekarna - alla klädmärken skiljer sig nämnvärt dessutom. Jag hoppas även overallen passar säsongen ut, ökar han så här stadigt är det tveksamt - men det bekymret får jag ta då. Så, det är matchande mössa och vantar och ett par stövlar så är vi redo för vintern. Hösten har jag redan hunnit inhandlat ett turkost fleeceset med inslag av grönt - dock inga skor men det är ju inte riktigt prio. Hittar vi nåt billigt så slår vi väl till ;-)

Tycker de är så onödigt och köpa nytt i dessa storlekar då dem knappt slits något, nästa vintersäsong blir det nog nytt :-) Kläderna kommer ju användas på helt andra vis då. Säkerligen fyndar man något ändå då med, med tanke på en ytterligare uppsättning på dagis vore på sin plats.

Vi fortsätter jakten helt enkelt, mamman passar på när skrutten sover.


[uppdaterat lite senare]

Jaha, imorgon ska jag åka o hämta ett par kängor - hela 40 kr, som nya! Det här börjar bli riktigt farligt, har även på gång en jättefin växa säng (som jag tänkte göra makeover på) på gång med. Och leksaker. Och snuddande nära att hojta hem en Stokke stol - men hejdade mig och funderade hur många barnstolar jag ska ha här hemma. Ack ack ack.. Pappan kommer få strypa internet i den här farten. Han fick idag åka kurir och hämta P.OP jackan förresten, tack älskling! <3


Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt att kunna fynda, jag är också med i några såna grupper på fb. Har köpt en pop mössa och en tunnika till Cornelia.



Vinteroverallen har jag haft sån tur att få köpa av min kusin 150 kr för en pop som knappt ser använd ut. Den var brun och egentligen skulle jag väl vilja ha en mer tjejig färg, men med lite accesoarer i färg så blir det nog bra.



Vilken storlek köpte du på skorna, svårt att veta vilken storlek man ska ha.



2011-08-11 @ 09:02:39
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Visst är det kul att fynda! Jag fyndade på Ullared till Noah. Så mycket som behövs nu när han ska börja dagis! Men mycket får jag ärva efter syrrans grabb vilket är helt perfekt!

2011-08-13 @ 22:19:02
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/
Postat av: Jenny / Ekopyssel

Åh, jag har sån vinterklädersångest - har ännu inte skaffat någonting ännu. Kanske också borde hoppa på en sån köp/säljgrupp på FB. Jag har fått en fleeceoverall från en kusin, men den är knallrosa vilket jag inte är överförtjust i (motsatt problem som Sara) och sen vet jag inte om den räcker om det blir väldigt kallt. Svårt att veta vad man ska ha!

2011-08-17 @ 17:44:22
URL: http://ekopyssel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0