Och hemma igen!

Nog blev det en riktig spontantripp! lite annorlunda och göra det denna sommar med Mileon i släptåg, men han har verkligen varit en klippa trots långa bilresor kors och tvärs. Jag hade fasat lite för att resa ner till Göteborg just pga bilresan men det var väl simpelt, så länge man lyssnar på hur Mileon vill ha det med. Blir ju rätt långsamt och jobbigt att sitta i ett sträck annars!

Vi har haft det riktigt bra, trots att mycket inte blev som vi tänkt oss. Men så är det! Vi hamnade bland annat i världens bilkö i Göteborg på väg till Ullared - en olycka hade skett i en tunnel och ja, det var verkligen gröt så pass att vi inte skulle hinna ner och shoppa något när vi väl kom loss. Vädret har dock varit TOPPEN, oj oj oj! Men synd på alla dessa människor överallt, så mycket semesterfirare överallt - tjocksmockt på västkusten där vi var. Får akta oss för industrisemestern nästa gång om man nu inte ska köa för... allt! :-)
Shoppat har vi gjort med råge ändå, folk har nog blivit imponerade utav oss på vägarna hur pass vi lyckats fått in all packning var gång vi stannat och ska iväg igen. Kombin började såklart köra massa felmeddelande dagen innan till ära så vi vågade inte ta den ner, istället blev det golfen - tur den är så rymlig trots storlek. Lite trixande med vagnen men tog vi av hjulen så gick det ju fint.

Nu är fina maken på ingång här, lilleman sover i sin säng - och vi ska hugga in på lite hämtmat. Jag håller på och tvättar för fullt så vi kommer ikapp till nästa tur vi åker på. Hade önskat att man haft lite ork och målat taket en sista gång men ikväll.... så är det semester i soffan :-) Så datorn klappas ihop och får se när den tas fram igen, så skönt att vara datafri! Nackdelen är att man missar så mycket hos favoriterna man följer - desto mer att läsa ikapp sedan när man väl får tiden till det. Hoppas ni alla har det bra iallafall!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Låter som ni har haft det riktigt härligt!! Vart åker ni härnäst? Hoppas ni får det underbart, krama mileon! Och kram till dig med såklart!!

2011-08-04 @ 21:37:35
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Vad synd att ni aldrig hann fram till Ullared, skulle också vilja åka dit och shoppa lite :)



Får väl ta mitt nya fina åk dit då kanske, en fördel är ju att barnen får inte plats i bilen=desto mer plats för alla sker jag skulle vilja shoppa :P



Men jag har inte fått körkortet ännu, men väldigt snart hoppas jag. Köpte lillamazdan för att ha något att övningsköra i här hemma. Den kostade ju lika mycket som 10 körlektioner, och när jag har åkt i den i 6 timmar har jag förbrukat dessa "10 körlektionerna", sedan åker jag ju "gratis" ;)

2011-08-08 @ 12:11:43
URL: http://lagomskadetvara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0