Ah!

Det var en knölig kväll - strax efter besöket hade åkt igår så satte gnäll-ion igång, oj oj! Han högg efter mig trots han nyligen hade ätit så jag överlämnade paketet till pappan som fick sitta med honom i soffan - Mileon skrek och skrek.. Matade till slut om honom och han slumrade lite, och började tjuta - igen :-(

Gick till sist upp med honom och bara låg o höll om han o vyssjade så gott jag kunde medans han skrek sig blå. Helt plötsligt tvärtystnar han och jag kollar ner på honom - då sover han. Ja det är inte lätt o vara liten helt enkelt.. Han fick sova en timme drygt innan jag väckte honom för blöja och lite mat innan natten. Dock var natten orolig för lilleman, behöver jag förklara vad som ligger bakom? Nej..
På morgonen tröttnade jag på at höra lillskrutten pressa för kung o fosterland - utan en tillstymmelse till prutt eller bajs-sprak. För efter varje gång han tryckt så gjorde de nog ont i lilla magen för då uhu-ar han så där ynkligt och darrar med underläppen. Förbannade mage.
Jag tog upp honom och tog tempen på honom för att reta lite - jag undviker att "rotera" utan för bara in den som man ska och håller kvar. Samtidigt får jag ju en temp på honom, två i ett! Precis innan tempen ska visa på displayen så formligen SPRUTAR det ut - världens explosion blev det. Mamman, skötbordet, golvet, den vita mattan (bye bye!), elementet (!!) blev besudlade. Mysigt. Mileon tyckte nog det var mysigt, han blev desto nöjdare ;-)
Sanerade så gott det gick och tvättade ren lillskiten. Sen upp i sängen för att äta en skvätt till och ge medicin - apropå det så har tungan bara över några dagar blivit mycket bättre!

Blev ett blöjbyte till och sen såg jag på honom att han började bli trötter, testade stoppa ner honom i vagnen och hade fram vagnmobilen som han fick ligga o titta på. Inget gnäll hittills och tror faktiskt att han kommer somna, tjoho! Vi får se hur länge det varar ;-)

Mamman ska göra iordning sig för senare idag blir det att åka iväg i snöstormen - varför ska det alltid komma en massa snö när jag ska ut o köra?? Så var det sist med, då gick de ut med ordentlig halka dessutom.
Och baka semlor gjorde vi ju igår, eller ja.. pappan gjorde det medans mamman tokstädade - men bakresultatet blev väl sådär - dock ätbart! Ska tydligen få köpa mer jäst och baka en ny sats. Förhoppningsvis blir det mer likt semlor än.... kompakta bullar! Ha ha!

Tänkte även passa på o handla ingredienser till mina chokladbiskvier, tänkte göra en rejäl sats och ta med mig till jobbet :-)  Måste ju dit och tacka för dem fina kläderna!


Lipa lipa kärlekspipa! Skrutten gillar att visa tungan på alla möjliga vis :-)

Kommentarer
Postat av: Emma R

Hahaha, vilken sköning! Venla brukar skrämma livet ur mamman hon med när jag trycker in tempen =)

Åh, han är så himla sööt, Venla kommer vara störtförälskad!

2011-02-10 @ 11:00:35
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Ursäkta,men tillåt mig att småle lite:) haha.

Vilken sköning.....!!

2011-02-10 @ 20:27:39
Postat av: Emma

Hehe, vad skönt för Mileon att det blev fart på magen! =D Bäst att sätta morsan i jobb =P

2011-02-11 @ 06:11:25
URL: http://emmasbravader.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0