Energilös

Är verkligen helt uttömd på energi, förstår inte hur man ska få ihop allt och orka. Är ledsen att jag struntat i vissa missade samtal, sms osv. Fick dock tillbaka hemtelefon i Fredags eftermiddag (svärfar var hit och hjälpte oss ännu en gång o få tillbaka vatten... och lyckades "sno" med oss vår bärbara hemtele med sig i fickan, så då stod vi helt plötsligt utan hemtelefon då vi inte äger vanlig jacktelefon). Så nån vidare kontakt har man inte haft - då endast vi haft mobilerna att tillgå - är knappt att man ids att försöka svara i dem här hemma.

Idag har inte skett många knop. Minns knappt vad vi gjorde på morgonen o förmiddagen?

Moster Tina kom förbi med present från Trivselgruppen på jobbet, jättefina kläder till Mileon! Måste verkligen skrapa ihop ork och åka förbi där framöver, saknar dem faktiskt - "tanterna" där - ja o de få karlar då som finns också förstås!


Jeans och body i strl 62 från FIX och matchande anti-slip strumpor - jättefint!


Efter hon åkt för shoppingrunda så masade vi oss ut på en promenad, den blev dock inte lång alls då jag lyckades sträcka nån jäkla muskel i arslet. Fråga mig inte hur man lyckas... tur maken bar på Mileon i selen och inte jag iallafall ;-) Han verkade gilla ergon (och den funkar prima att använda redan nu med ytterkläderna på!) - han somnade rätt fort och det var knappt att han vaknade till när vi kom in och klädde av honom. Han var dock bra söt som fick rudolf-näsan och rosiga kinder av promenaden - goooooooos! Synd nog väcktes han av magknip så fick aldrig med hans nuna ordentligt på kort.

Tja... hela denna dagen har Mileon mest sovit och sovit, och magknipat. Det tär på honom, på mig, på pappan., på katten (som kommer rusande i världens fart för att titta till sin lillebror) Denna magknip. Han ålar som aldrig förr och hugger efter bröstet när magknipen sätter fart efter måltiderna, och det skär i hjärtat o se han så hysterisk och man inte kan göra mycket alls. Random, men jag pyser ur mig för att orka.

Hoppas iallafall natten blir hyffsad lugn trots han sovit så många långa pass idag, anar att det magonda tar på krafterna på honom.

Jag vill hitta ork, motivation och en gnutta gnista igen. Verkar tappat mycket på vägen. Det enda jag ska bemöda mig att göra nu är att kånka in en till säng in i vårat sovrum o sätta ihop den med våran dubbelsäng - jag är less på att sova ute på flanken och ha rumpan utputad i Milens spjälsäng (som vi tagit bort ena sidan på, men icke - sova i vår säng verkar vara grejen) för att ens få plats på den lilla yta vår dubbelsäng har kvar medans pappan och sonen fläker ut sig i samma position (hur lyckas dem med det i sömnen?)..

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Lugn Linda, ork, lust, tid och motivation kommer, så småningom. Tänk på vad ni,framför allt DU har gått igenom sista två månaderna. Är det då så kontigt att inget är som man hade "tänkt" sig. Lilleman som kom för tidigt, din mammas bortgång, begravning, lillemans stökiga mage osv...

Jag törs nästan lova att det du efterlyser nu, det kommer! Må så gott, Kram:)

2011-02-06 @ 14:44:18
Postat av: Alexandra

Jättefina kläder förresten:)

2011-02-06 @ 19:07:30
Postat av: Nori

Jag tänkte mest ge en uppmuntrande kram. Det är fruktansvärt med magproblem för de små, men det går över. Det går över.



Att du mår dåligt är väl som Alexandra skriver, inte underligt. Det vore snarare konstigt om du var alert och pigg. Det är ok att inte orka så mycket under en period.

2011-02-06 @ 19:17:11
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: Emma R

Jag förstår vad du menar med energilöshet. Men som din vän Alexandra skrev så har hon nog alldeles rätt! Det kommer tjejen, du är STARK!!!



Stor Kram till dig!

2011-02-06 @ 19:40:02
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Postat av: http://jonnaterese.blogspot.com/

Massa styrke kramar till er!!!!!!



Dom kläderna är sååå fina, har kollat på dom många ggr men inte köpt dom :)

2011-02-06 @ 21:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0