Ensam natt

Då ska vi bereda oss på en ensam natt jag o Mileon för pappan rycker ut på nattjobb ikväll och kommer hem imorgon bitti. Jag gruvar mig lite för jag är inte tiptop själv - en lagad tand har nu stökat till det i munnen på mig! Är svullen och förmodligen inflammerad, dock tar jag Ipren med jämna mellanrum men det hjälper ju inte mer än lindrar det hela. Har inte tid förräns nästa Torsdag igen, men ska ringa dit ändå o gnälla. Man går dit för att slippa besvär, och får dubbelt upp tillbaka.
Igår kväll var jag ingen rolig mamma, trött och ont i munnen. Pappan fick roa sonen så gott det gick när han hade vakenstunden då - annars ska han envisas att vara vaken på natten och böka. Funkade ju sisådär mot slutet ;-)

Vi kör utan Minifomet nu, trots det finns en skvätt kvar i flaskan. Upplever att han blir stökig emellanåt precis i slutet av/efter måltid, han tjuter i högan sky och bänder sig runt, runt. Det gjorde han inte med Minnifomet. Jag kan inte riktigt sätta fingret på men jag är skeptisk mot dropparna, Sempern är ju okej - det är ju mer "snälla" ingredienser i den. Hoppas verkligen det ger med sig, att magen blir mer mottaglig och kunna sköta det mesta själv.
Har aldrig sett en bebis jobba så mycket på att kunna prutta/bajsa bara som han gör för det mesta, det är ju inte så att avföringen är fast på något vis heller då han ammas. Just därför är min fasa att gå över helt på ersättning, tänk så besvärligt han skulle få då? :-(


Kommentarer
Postat av: Nina-Morsa till Siri

Du, jag tänker detsamma. Siri får lite "körig" mage ibland, inte lika ofta nu som för 2 veckor sen. Men jag tänker också på det där med ersättningen, hur blir inte magen då? Alla bloggar jag läser som handlar om att de ger sina bebisar ersättning, där har barnen kollik och är väldigt missnöjda. Måste ju vara nåt... Tur att man har mkt mjölk, och kan pumpa:) Men här ska vi köra amning så länge Siri vill, och så länge mina vårtor vill:)

2011-02-05 @ 07:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0