Får man säga upp sig?

Det är så uttröttande med en missnöjd kille, tack o lov satte magen fart igår med ett rejält lass som gick igenom ända ut till byxorna. Men så mycket nöjdare för det blev han ju inte?

Det är bara en kort stund på förmiddagen han är lugn och inte kinkar, sedan är det mest utspänt över resten av dygnet. Gråt, gnäll, kink. Krystar och skriker som bara den efteråt, sedan får man magknip på det och då funkar ingenting. Och ser man bara på mamma så skriker man för det.. Hör man bara mamma prata med en så gnäller man, men man vill inte komma i famnen för då blir man tokledsen. Trots man är bytt, matad etc etc... Ja, jag skulle lätt säga upp mig som mamma stundtals för jag har ingen energi och tålamod kvar.

Man ska aktivera honom, och inte aktivera honom. Pendel svänger fort! Nu börjar han tröttna på att sitta i babysittern, så får väl försöka roa han på något annat vis innan han blir för gnällig. Ska man orka hela dagen tills sent ikväll då pappan kommer hem. Lattjo.

Ja, jag är gnällig, och jag kommer fortsätta gnälla.

Kommentarer
Postat av: Nori

Du gör rätt i att gnälla. Ibland är det mycket som är jobbigt och det är skönt att få ur sig det.

2011-02-21 @ 11:15:49
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

Men stackars vännen.. Ja, tyvär hjälper nog inga ord, men du har min förståelse, jag blir knäpp när Venla är hysterisk och bökig 2 timmar på kvällen <3 Den ända tröst jag har är att det BLIR bättre, all garanti! Orka kämpa och det är värt allt.. Och fortsätt skriva, det underlättar! Stor styrkekram!

2011-02-21 @ 11:20:20
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Postat av: Sara

Klart man får gnälla. Cornelia kan också tjorva men det är tack och lov bara på kvällarna, måste vara riktigt jobbigt när det är hela dagarna.



Jag hoppas att det är en period som snabbt går över.



Kram

2011-02-21 @ 14:35:07
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Tina

Vad jobbigt för er!

Tyvärr kan jag inte komma och hjälpa till med att avlasta nått nu är jag har sjukling härhemma.

Det är inte lätt när de är så små och inte kan säga vad som är fel alla gånger. Hoppas det går över fort. Och du gnälla det får man göra!!

2011-02-21 @ 17:41:33
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Camilla

Gnäll, gnäll och åter gnäll! Det gör gott för stunden och oavsett hur mycket du än gnäller så är du alltid den bästa mamman! <3



Önskar jag bodde närmare så jag kunde komma och avlasta dig.. Dags att bygga en snabbväg mellan oss nu!!



-Massor av långa kramar-

Puss!

2011-02-21 @ 19:19:29
Postat av: carlan82

Allt jobb kommer att vara värt det. Tänk den dagen han säger: -Jag älskar dig mamma! Lovar att du glömmer allt jobbigt du har nu.



Styrke kramar till.

2011-02-21 @ 20:42:48
URL: http://reproduktion.blogg.se/
Postat av: Emelie

jag om någon borde inte klaga men jag kan säga att ibland skulle jag bra gärna kunna säga upp mig jag med sen ler Pemblor och tankarna på omedelbar uppsägning försvinner bums me det samma ;)

2011-02-21 @ 21:58:17
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: Jonna

Klaga på! Det får du, och det är inte konstigt alls. Under Perioden Joel var ledsen så undrade jag vad fan jag gett mig in på, att vara mamma var ju inte ens kul! Men alla sa till mig "det går över" "stå ut" .. Tycker så synd om er, alla tre. Det är förbannat jobbigt och man orkar inte. Tålamodet bara skriker. Stor Kram till er!!!

2011-02-21 @ 23:25:47
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Emma

Jag håller med alla andra; fortsätt klaga och gnäll. Jag hoppas det blir bättre snart. Stor kram.

2011-02-22 @ 07:47:53
URL: http://emmasbravader.blogspot.com
Postat av: Anna

Fortsätt att gnälla, det är livsnödvändigt att ventilera sig!

2011-02-22 @ 09:43:41
Postat av: Fru F

Det är bättre att gnälla än att bära det inom sig. Det äter upp en. Jag är precis i samma läge som du, jag saknar hur många timmars sömn som helst. Har en gnällig 9-månaders som kryper runt mina ben och gnäller hur mycket som helst. Jag har snor på alla mina byxor runt knähöjd och runt axlarna på tröjorna. Sen har jag en trotsig 3 1/2 åring också. Igår när jag tog en promenad när pappan kommit hem och barnen sov så kände jag att jag var en himla dålig mamma, inget tålamod och allt kändes kass.



De är ju underbara barnen och så klart älskar jag dem mest av allt men det är samtidigt det tuffaste jag varit med om. Man får igen det, de där roliga sakerna som storebror säger och få se honom leka med lego är fantastiskt. Lillens små tänder som är på väg upp är urgulliga. Och vem smälter inte när han kommer ma-ma-ma! Ja jag är hans mamma! Det blev himla långt det här men så kan det bli ibland!

2011-02-22 @ 10:06:29
URL: http://trueflink.blogspot.com
Postat av: Magdalena

Ser att du redan fått massa bra kommentarer..håller med dom till fullo!

Klaga på..ös ur dig!



Styrkekramar

2011-02-22 @ 15:16:30
Postat av: livets underverk

Håller också med skribenterna ovan, bättre att ventilera än att bära det inom sig! Hoppas det blir bättre för er snart. Kram!

2011-02-22 @ 15:56:50
URL: http://livetsunderverk.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0