Han lyssnade?

Igår var det ett trött föräldrapar som låg däckade tillsammans med sin son i soffan, sonen har haft bråkig mage och det enda som dög var att ligga på mage på oss. Mycket luft i magen. Vet inte om det är för jag trappat ner på Minifomet (fått ökat antalet droppar) eller om det är jag som ätit nåt gasbildande jag inte tänkt på?

Sonen väckte oss för matklockan, det var även dags att gå o göra kväller på riktigt - sova i sängen istället för att sova på soffan. Väl i sängen när jag matade plutt så gäspade jag och sa till honom att vi måste få en bra natt inatt för både mamma o pappa är mycket trötta. Han släppte bröstet och tittade på mig och tog bröstet åter.

Jag gav honom båda brösten så var klar vid 00. Klockan 04 vaknade han, gav han mat (även nu från båda brösten) sedan bråkade magen en dryg halvtimme (luft, luft, luft) innan han somnade igen och nu är klockan snart 09 och han sover ännu. Rekord! Så skönt! Så det magonda kändes inte alls jobbigt när man fått sova 4 timmar på raken.


Men så mycket luft han har plutten, jag som tänkt försöka prova utan Minifomet o köra enbart Sempers magdroppar morgon o kväll - men fortsätter det så här får vi köpa ny stor Minifomflaska och sakta öka dropparna igen.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Härligt med en bra natt, hoppas det är inkörsporten för bättre nätter framöver!

Känner mig som sagt lite bortskämd med ett barn som somnar 23-00 sover till 05 och sen till 09 och gärna till 12 efter det ;)



Angående mam-flaskorna med ventil så har jag dem alltid i vattenbad, det är inte så att gummiringen satt dåligt? då brukar det kunna läcka för oss.

fast sen kan det vara så att om man sätter i flaskan i vattenbadet så kanske det trycker på ringen men om man häller på vattnet efteråt så kanske det inte gör det (jag spånar lite)

2011-02-01 @ 09:34:20
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: Jennie

Vi är hemma på fredag, bara dagishämtning som är inplanerad ;)



Men vi kan väl höras lite närmare slutet av veckan ifall du åker hit och har vägarna förbi :)

2011-02-01 @ 13:41:35
URL: http://lagomskadetvara.blogspot.com
Postat av: Magdalena

Såg reklam om nån grej som kallades typ pysventil som va till för bebisar med mycket gaser..kanske vore nåt för er prins?

Jag är 170 cm..så ja ganska lång kanske till mina 55 kg. Mysigt med bebisput..men inte så kul när föräldrar redan kollar konstigt på jobbet..vill hålla det hemligt iallafall några veckor till;P



2011-02-01 @ 15:11:47
Postat av: Jonna

Ja nu börjar dom bli stora,helt sjukt vad tiden går fort! Men roligt är det :)



Hur många ggr äter han på natten? Joel äter var 3-4 timma ungefär, blir ca 2 mål per natt. Hade varit skönt om han bara vaknat en gång, men han är verkligen som en klocka och äter som en häst haha. Nu har han ökat till ca 200ml per mål. Det är Mycket haha!

2011-02-01 @ 15:54:42
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Tänk jag tror att de känner på sig "när det gäller".

I helgen hade Jullan magsjuka. Elin hade ont i magen. Noah somnade i våran säng men jag lyfte över honom sedan (utan knussel!)Han sov i sin säng till halv fyra på morgonen. Inte ett knorr, inge peta i nappen!! Han käkade, somnade om och sov till halv nio:) Ganska skönt eftersom man inte sov så speciellt bra under natten!

2011-02-01 @ 19:27:11
Postat av: Nathers

Fint att han lyssnar. "Ok, nu är mamma och pappa trötta. Och jag är trött på att vara en pinne i rumpan. Let's sleep!"

:D

2011-02-01 @ 20:24:21
Postat av: Sara

Jag är också en gottegris så det är inte bra för mig att ha en massa fika hemma men men ;-)

Min syrra hade läst nånstans att minifo bara var en bluff grej så vi testade att sluta & Cornelia är likadan som tidigare i magen



Kram

2011-02-01 @ 21:22:47
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Emma

Hihi, det kanske bara är så enkelt att säga åt honom att sova ;)



Jo jag skulle önska att jag kunde uppfostra min karl lite bättre...och lite snabbare. Men det verkar gå framåt iaf ;)

2011-02-02 @ 09:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0