"Mina första år"-bok

Bibbi frågade när vi var där (i Torsdags förra veckan) om vi skulle döpa Mileon, alt. ha namnfest för honom. Inget dera har vi väl tänkt sa vi - vilket är sant. Då gick hon iväg o hämtade en bok hon köpt just att ge om vi skulle haft något utav dem ceremonierna. En jättesöt första-år-bok! När jag var gravid hade man ju planerna att hitta en söt sådan och fylla i från början - när jag sedan fick en snilleblixt (kommer ett inlägg om det framöver) så vart inte första-år boken lika viktig.

Men nu har vi en och jag är jätteglad för den! Ska fylla i, framkalla bilder och försöka få den så komplett den kan bli. Det gjorde ont i hjärtat att se en sådan bok hemma hos mamma när vi rensade i hennes lägenhet, en bok som var tänkt att vara min lillebrors - den var helt blank. Jättesynd, för det skulle vara ett fint minne när han själv inte kan fråga mamma längre hur han var som bebis.. Tur ändå att han har äldre syskon som minns mycket!

Jag vill inte att boken ska ligga bortglömd iallafall. Man vet aldrig hur livet kommer se ut i framtiden.


Tack Bibbi o Morfar!! ♥


Kommentarer
Postat av: Nori

Hoppas att du orkar fullfölja! Jag har tänkt att jag ska framkalla bilder från lilla J:s första år, minst en bild per månad men än har det inte hänt och jag vet inte när jag orkar.



Apropå gaser så luktade det så här hemma också de första månaderna. Det blev bättre när jag uteslöt "allt" gasbildande ur min kost och när vi doserade minst 30 droppar Minifom vid varje amning.

2011-02-23 @ 19:56:09
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: Tina

Åh så söta dem är!

2011-02-23 @ 21:29:18
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Det där har jag lite dåligt samvete för, att jag inte har en sådan bok till lilleman men till tjejerna. Jag har inte hittat någon jag gillat och sen blev det inget mer......

2011-02-24 @ 08:45:08
Postat av: Emma

Åh, vi har också en sån där bok, fast våran ligger ju nedpackad och väntar på bebis =) Den är jättesöt tycker jag, vi lyckades springa över den på en bokrea för ett par år sedan och kunde inte låta bli, hihi =)

2011-02-25 @ 07:53:55
URL: http://emmasbravader.blogspot.com
Postat av: Camilla

Jag var ganska duktig när Ville var liten och Alice har en sådan bok med men tyvärr inte lika välskriven. Har dåligt samvete över det, får ta en kväll och fylla i bådas böcker.



Många minnen bevaras på det sättet..

2011-02-26 @ 22:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0