Ny vecka

Ja - ny vecka - nya tag? Jag vet att jag sätter ribban hög och mår sen dåligt över att jag knappt orkar/vill göra en tredjedel av det.. Det gör nästan ont i mig att läsa om andra som gör ditt och datt med sina bebisar medans man själv knappt presterar att komma utanför dörren emellanåt.

Har fått sovit bra - för bra i mina mått så man blir trött o får huvudvärk, man är väl van o få sömnen helt sönderhackad :-( Och när man äntligen får sova så blir det ändå fel. Känns som man bara gnäller, om allt! Skräp alltså!

Nu är det ny vecka med diverse inplanerat på schemat. Idag har jag liten städdag, Mileon har dock ruckat på rutinerna och förskjutit sin vakentid - så nyss la jag honom för lunchvilan, så dammsugningen fick han vara med på - han gillar ju den, synd att mamman inte tänkte på att knyta i han i bärsjalen så fick man dammsuga ordentligt - istället för att försöka roa en gnällig son o sittern och samtidigt rusa runt med snabeldraken.
En tur till BVC blir det i veckan med, liksom till tandläkaren, och så fyller farfar år så till helgen packar vi ihop oss och åker dit o myser. Lilleman får allt sköta sig då ;-D Iofs så har man ju farmor o farfar som gärna tar honom, så avlastning finns ju. Och så blir det en tur till gammelfarmor med - första gången Mileon o hon ses.

Någon ändring som skett? Minifomet är tillbaka som vanligt, men Sempers dropparna är väck - och sen dem är borttagna har hysteriska skriken minskat drastiskt. Förstår inte riktigt bara. Sempern är ju skonsammare än Minifomet? Är blandningen ingen bra idé för lilleman? Eller är det något tillfälligt? Säg det, säg det. Man tar en dag i taget.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Vet känslan av ny vecka - nya tag. För mig blev det inte riktigt som jag tänkt mig att bli mamma. Förhoppningsvis är det på väg åt rätt håll nu.. Vad säger Bvc om hans skrik? Har du provat att inte äta mjölkprodukter? Stor kram till dig

2011-02-07 @ 19:49:30
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Emma R

Ja, alla dessa krav, och den minimala tiden, hur ska man någonsin få det att gå ihop? Ändå går man bara hemma hela dagarna och får typ..... ingenting gjort =/ Men tummen upp för oss tjejer <3

2011-02-07 @ 23:18:48
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Postat av: Nori

Jag har ju (tyvärr) ganska mycket erfarenhet av att inte få sova, att vara så utmattad att ordna lunch slutar med tårar. Försök att inte planera för så mycket, tänk att en aktivitet eller en utflykt per vecka räcker.



Försök att inte jämföra med hur mycket andra hinner och gör, för de har inte samma problem och svårigheter med sina bebisar. Om de hade det skulle de inte hinna/orka med så mycket...



Stor kram!

2011-02-08 @ 09:57:19
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Jag förstår dig, har varit i samma sits. Har haft en kolikbebis i 3-4 månader. Jag tyckte personligen att minifomet inte funkade. Men, barn är ju olika! Ta hand om dig och familjen och försök att inte sätta så höga krav, lättare sagt än gjort - jag vet =)

2011-02-08 @ 10:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0