"Storebror"


Tiggr är med på morgonmyset i sängen.


Vår hårigaste bebis, katten Tiggr var väl inte förtjust alls i det lilla knytet vi kom hem med. Knytet skrek i tid och otid, tog upp plats - främst på mattes sida och framförallt luktade mycket konstigt - precis som matte. Tiggr undvek bebis o matte några dagar innan man faktiskt kunde smyga fram o hälsa. Dock var det fortfarande hemskt när bebisen skrek, då rusade katten upp på övervåningen i ett huj!

Nu samsas vi alla fyra i sängen, Tiggr kommer rusandes när Mileon gråter och måste checka av. Ligger gärna intill o myser med den lilla nya om bara matte eller husse finns i närheten. Vår håriga bebis har aldrig varit särskilt förtjust i varken små eller stora barn, men det här går ju över all förväntan. Allt i hans takt, och hoppas han står ut med en busig lillebror som kryper efter o smakar på hans mat framöver ;-)

Kommentarer
Postat av: carlan82

Kul att Tiggr förstår att det är en familjemedlem. Jag hade en valp/unghund när min Lillan födes. Men hunden var inte riktigt snäll mot andra människor men hon älskade Lillan.



Fick tyvärr avliva den hunden innan den fyllt ett pga av njursvikt. Kanske därför den var elak, den hade troligen haft ont hela sitt liv.



Men häftig med djur som "bryr" sig.

2011-02-19 @ 13:44:28
URL: http://reproduktion.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ja det är SÅ trist. Jag har börjat umgås med folk som har barn istället, blivit så naturligt bara. Vi bor i Borås :) Vart bor ni?

2011-02-19 @ 17:49:46
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Jonna

Jag är dålig på svenska kartan, eller kartor överhuvudtaget :) Men vet att Gävle finns iaf ;)



Ja det hoppas jag med på, när ska du börja gå på mammaträffar? Jag har inte fått reda på något än. Tror hon kommer prata om det nästa gång när vi ska till Bvc. På 3 månaders kontrollen :) När är det Mileon är född nu igen? Det kan ju bara skilja några dagar på dom :)

Vad hittar ni på ikväll?

2011-02-19 @ 19:24:39
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: jonna

Ja det kan vara riktigt besvärligt att få ut dom. Men envis som jag är så ger jag mig inte i första taget ;) Irriterande när man hör hur dom åker fram och tillbaka i näsan när han andas ;)



Jaså så du har varit här, vad tyckte du om Borås då? :)



Oj så tidigt ni fick reda på det. Våran bvc sköterska har inte ens nämnt det. Ser fram emot det iallafall. Träffa andra mammor!



Ja gud ja, det är så olika det där, vad dom kan och så. Jag längtar så tills vi får börja med smakportioner och gröt, ska bli intressant och se vad snorungen tycker om det :)



Vad jobbigt, ua vad jag lider med dig. För jag vet PRECIS hur det är. Det är först nu som jag kan njuta på kvällarna och faktiskt slappna av. Jag är fortfarande lite rädd för att bjuda hem folk i rädla av att Joel ska vara jobbig. Men peppar peppar så har han varit snäll väldigt länge nu.



Nu ammar ju du, men annars kan man lägga olja i maten när dom inte bajsat. Det gjorde vi om det gått en dag. Då kom det ut :) Nu behöver jag inte oroa mig för bajseriet, herregud vad han bajsar, och det låter enormt när det kommer också haha. Stinker gör det med! :)



Jo sallad blev det, men jag hoppade vinet, blev cola istället ;)



Hoppas nu ni får en bra natt! Kram!

2011-02-19 @ 22:24:46
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Sara

Så skönt att det går så bra med katten och lillen, här var det också lite tjorvigt i början med gumman och våran katt. Kissen gillade absolut inte Cornelia, när vi kom hem från bb gick katten ut fast det var -20 grader och satt sig på vägen och "tjurade", tog ett tag tills hon kom in. Hon har även tyvärr märkerat (kiss) på Cornelias saker, men nu verkar det (peppar, peppar) fungera bra.

Var lite rädd ett tag att vi skulle vara tvungna att ta bort henne, men så länge hon sköter sig får hon vara kvar (katten alltså)



Kram

2011-02-19 @ 23:20:56
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vad skönt att Tiggr accepterar Mileon. Det är en lättnad :)



Härlig bild på de två! <3



Kram

2011-02-20 @ 20:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0