Upptagen

Det gör verkligen ont i mammahjärtat o se de röda kinderna, det är hårt o stelt och jättevarma. Hoppas det läker fort o han slipper besvär med känslig hud där på tjockiskinderna sen. Kan ju ta sin tid o läka, men man blir påmind varje gång man ser honom - pluttskrutt! Så kan det gå när man vill ta sig en vinterpromenad. Men då vet man det att han är känslig, får införskaffa rånarluva sen när han blir lite äldre när man ska vara ute o busa på vintern.

Annars ledig tid, dvs när Mileon sover så skyndar sig jag o maken till datorerna - där vi sitter o sorterar ut bilder ända från 2004 för att framkalla. Vi är inte riktigt i fas med framkallningen förstår ni ;-) Måste göra ett ryck nu så vi inte hamnar mega efter nu när man fotar Mileon så mycket. Över 600 bilder är utplockade, och mer blir det!

Igår var jag iväg ensam på klädbytardag, det var så enorma högar med kläder på borden så man knappt orkade tänka tanken och beta sig igenom dem! Speciellt borden i storlekarna jag var ute efter. Jag gav upp efter sisådär noggrannt letande i storlek 62, 68 o 74. Storlek 80 var det så packat med folk så jag orkade inte vänta på o få kolla där själv. Nu håller jag på o tvättar allt, lika bra o få det gjort o få in dem i rätta storlekslådorna man har.
Kön för att få betala, ja... den var lång! Men gick smidigt ändå tyckte jag. Skönt o ha lite mer kläder, får försöka ta mig iväg till en annan loppis framöver där det brukar stå en tjej o sälja fina pojkkläder. Sist jag var där så orkade jag knappt gå igenom i hennes lådor utan tittade bara igenom hennes klädställning.

Mileon slipper gå naken, det lovar jag :-) Köper ju både begagnat o nytt, man hittar ju en massa fint överallt. Blir ju lätt så att man inte hinner använda plaggen så ofta. Kanske blir lite bättre när de använder storlekarna liiiite längre än som nu :-)

Kommentarer
Postat av: MDB

Åh vad kul med klädbytardag, måste kolla upp det där lite mer själv.

2011-02-27 @ 15:38:59
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Julia Åhlberg

Men lilla stackarn:(

Vad duktiga ni är och gå igenom era bilder och dessutom få dem till framkallning! Det vet jag en familj till som skulle behöva!!!

2011-02-27 @ 15:53:22
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/
Postat av: Emma

Men oj, stackarn! Som frostskador eller? Läskigt.. Men du, spontant och rakt på, vad gör du på tisdag? Dejt? Men förstår om du inte orkar. Kram till dg!

2011-02-27 @ 18:21:23
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Postat av: carlan82

Ja du är duktig att hitta fina kläder till honom.

2011-02-27 @ 20:05:54
URL: http://reproduktion.blogg.se/
Postat av: Emelie

Kul att du hittade lite saker =)

fick en del köpt på vår bytardag igår jag med, det är en till nästa helg som är ännu större än den jag var på igår, sjukt med folk men det ska bli kul förra året fick man nästan ångest av att se kön upp till kassorna så denna gången kommer jag ladda med fika och lite saft så man kan vänta tills de flesta gått =)

2011-02-27 @ 21:04:38
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: livets underverk

Klädbytardag låter roligt! Förra året var jag så tidigt i graviditeten när det hölls en klädbytardag i krokarna där jag bor, men i år ska jag nog ta och masa mig dit och se om jag kan göra några fynd. :-)

Grattis några dagar i efterskott till Mileons tremånadersdag!

2011-02-28 @ 13:58:26
URL: http://livetsunderverk.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0