Babyvakt

Så, nu ska man fundera på den biten också - vore ju ypperligt att ha dagar när lilleman kan sova sin lunchvila utomhus, eller när man själv är ute och skottar etc och han sover inne. Det är ju rena rama djungeln!?

Både nät o batteridriven, ha god räckvidd, känslig och inte så lång fördröjning som det kan vara på vissa är väl de "små" krav jag har. Padwico's modeller verkar nätta och bra, eller? Jösses... känns som man kan vela in i det sista med detta.


Har ni någon som ni kan rekommendera?

Kommentarer
Postat av: Nori

Köp inte Topcom 1020, vi hör sonen skrika innan ljudet hörs i babyvakten. Och då har vi ändå ställt in den så ljudkänsligt som möjligt så att får en massa brusstörningar.

2011-01-15 @ 16:55:17
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie

Det samma om prima novan, jag börjar komma lite överens med den nu men det är en fördröjning på typ 4-6 sekunder och den måste vara väldigt nära för att reagera på smågnäll, det som är bra är den låga strålningen och att endast andra prima novor kan koppplas in enheterna så den larmar inte om det finns en annan babyvakt i närheten, ja såvida det inte är en annan nova som är inställd på exakt samma kanal.

2011-01-15 @ 18:01:40
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: Jennie

Vi fick en Ikeas babyvakt Patrull (?) av tomten. Tycker den har fungerat bra, men det beror väl kanske på vilka krav man har?



Eftersom sovrummen numer ligger på övervåningen och vi stänger dörren till Oscar när han sover på dagarna använder vi vakten. Men då är vi ju bara på nerevången eller på pyttegården som är 3 kvadratmeter stor.



Har inte den blekaste om hur lång räckvidd det är på den, men å andra sidan, sover han så skulle jag inte våga gå av gården iaf om det inte vore ett nödfall. Men oavsett räckvidd, jag inbillar mig att det kan börja brinna, han sätter i halsen etc etc, och är jag långt bort kan jag kanske inte hinna i tid, oavsett om jag hör det.

2011-01-28 @ 20:08:31
URL: http://lagomskadetvara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0