Bärsjal

Mileon får emellanåt åka bärsjal för han vill vara nära, nära. Eller så är det magen som bara bråkar med honom så då är sjalen också toppen att använda då hans mage "masseras" av min mage. Och när han är missnöjd av något annat funkar den emellanåt bra med.

Vi köpte en i julklapp ;-) Det blev en svart Tricot Slen, dock önskar jag att vi (jag) valt en annan färg - för materialet drar åt sig det mesta och det syns väldigt tydlligt. Vi har ju nämligen katt också... Lite bökigt att knyta men det går lättare för varje gång, tycker fortfarande det är svårt att knyta lagomt hårt - för jag själv anser jag "drar för kung o fosterland" och vill inte dra mer för det känns som Mileon knappt kan andas. Men trots det, så säckar lillfisen ihop efter dryga halvtimmen ;-) Den är ju elastisk och töjs ut något, så man får efterdra lite. Det har dock gått bättre o bättre ju större Mileon blivit med, i början var han ju så pytte och "försvann" i sjalen.


Lite synd är det också att Mileon är så varmblodad (inte från mig!!) - han blir fort varm i sjalen. Lärt mig att ta av honom till body eller enbart blöja när han ska åka i den.

Annars är det mycket skönt o ha händerna fria! Då hinner man med o göra lite här hemma också - något som inte alls är lika prio längre.
Dock ju äldre Mileon blivit desto mindre vill han ligga med huvudet intill mitt bröst, han stretar emot och vill vara med. Brukar lossa lite och göra så sjalen stöttar nacken hyffsat, sedan har jag en hand på hans huvud. Då blir han nöjd, och jag blir nöjd att han är det - och som bonus är jag inte så jättelåst ändå - har ju en hand kvar! ;-)

Mileon blir så lugn i sjalen, han skriker sig förtvivlad när vi ska ta ur honom. Lillfisen!!

Är lite sugen på bärsele också, men jag med ryggont måste ha någon som även sitter bra på lilla mig - finns det? Har tjuvkikat på ergon, men inte testat.


[Bilden är tagen i slutet av Dec 2010]

Kommentarer
Postat av: Nori

Vi har en Beco som vi trivs bra med. Den har en jättebra spädbarnsinsats. Annars har jag hört bra om Ergo och Manduca.



Om du har möjlighet att åka och prova några selar så tror jag det är det bästa, alla har vi olika passform.

2011-01-23 @ 19:25:07
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: Camilla

Åk och pröva en ergo, jag har med hört gott om dem :)



Vilken fin bild på er två <3

2011-01-23 @ 21:21:57
Postat av: carlan82

Mysigt med sjalen. Jag använde nästa hela tiden bärsele. När jag träffade andra mammor på stan lånade jag någon annans barnvagn om Aurora somnade.



Ända gången jag tyckte det var jobbigt att inte ha vagn, var i provhytt. Fast i affärer är det annars kanon utan vagn.



Hoppas du hittar någon bra som passar dig.

2011-01-23 @ 22:44:37
URL: http://reproduktion.blogg.se/
Postat av: MDB

Härligt att det funkar så bra med sjalen. Har också tänkt använda sjal (ska komma ihåg att det kan vara bra att klä av lite) och sedan har vi fått låna en ergo barnsele, har hört väldigt bra om dem.

2011-01-24 @ 10:17:30
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Emma

Vad roligt att få se en bild på er båda fina =) Hoppas ni hittar en sele som passar. Himla bekvämt det där måste vara.

2011-01-24 @ 12:44:13
URL: http://eg84.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0