Finemang

Ja det gick ju galant det! Jag var inte dugg orolig över lillskrutt, han har ju världens finaste pappa som tar hand om honom.

Höll honom vaken i vanlig ordning, vid 11 klarade jag inte av att hålla de små ögonen öppna så han fick mat igen - dock åt han inte så mycket innan han slocknade igen. Pappan kom hem vid 12.20 och jag pyste iväg då. 14.10 kommer jag hem igen och hör i farstun att Mileon är ledsen - dumt nog hade jag hällt i bröstmjölken i en nappflaska med ventilbotten, den är ju ingen höjdare att lägga i vattenbad. Nappflaskan tog ju in vatten då :-( Man lär sig av misstagen!

Mileon hade sovit till strax före 14 så dem hade hunnit med blöjbyte och försök till att värma flaskan, så jag kom hem i rättans tid ;-) Och inte stressade jag heller.

Det var guld värt och komma hemifrån lite, om än för knappa två timmar. Det blir ju nästan en gång i veckan här framöver, kan vara mys för pappan och ha kvalitétid med sonen utan att pet-mamma lägger sig i. Slå mig på fingrarna hjärtat om jag är för dryg, jag blir så här av bara farten!


Notis: Värm urpumpad bröstmjölk i något annat alt. dem andra flaskorna vi har utan bottenventil!

Kommentarer
Postat av: MDB

Aha, det där med flaskan var ju bra att veta. Vi har bara köpt en sån där med ventilbotten (hörde till bröstpumpen) så kanske är det smidigt att komplettera med en annan flaska också. Jag läser kvällskurs en gång i veckan och tanken är att kunna fortsätta med det även när skrutten tittat ut.

2011-01-31 @ 21:25:34
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Nori

Skönt att det gick bra, då kan du åka på fler egna äventyr sedan!

2011-01-31 @ 21:30:55
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: Camilla

Vad skönt att få komma iväg <3 Hoppas att det gick bra.. Skönt att du kunde koppla bort tankarna på Mileon ett tag och koncentrera dig på ditt!



Det är bra att skriva små notiser till själv ibland ;-)



Puss min skrutt!

2011-01-31 @ 21:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0