Premiär för sängen

Tisdags så flyttade vi äntligen in i vårat sovrum på övervåningen, det tidigare var ett provisoriskt sovrum på nedervåningen där vi inte fick plats med spjälsängen. Så sedan vi kom hem från sjukhuset har Mileon sovit i sin vagn istället. Och nu var det dags för spjälisen, mysigt att äntligen få bädda den!

Dock blev jag grymt besviken på spjälskyddet som inte räckte runt! Mycket dåligt! Så får ta o köpa ett nytt, nu är det ingen panik då Mileon är pyttepytte i sängen och sover bara längs ena kortsidan.

Hur blev betyget från lillskrutt? Ingen höjdare alls! Försökte några vändor men Mileon var inte alls sugen på o sova i den vid kvällningen, han var även snorig så det kan ha gjort sitt med. Istället sov han på mamma ;-) En sovperiod sov han till sist. Ska dock ta ner ena sidan så han kan få ligga med spjälsängen intill min sängsida, när magen strular o väcker honom stup i kvarten så vill han vara nära, nära. Själv börjar man vänja sig o ha honom sovandes på en, klart man inte sover nå vidare (eller inte alls...) men vad gör man inte för vår oroliga o ledsna pojk?

Nästa natt gick det bättre, tog en filt han brukar sova med i vagnen om dagarna och bäddade om. Den natten sov han nästan hela tiden i sin säng. Den här natten sov han i sängen fram till tidiga morgonen då jag inte kunde få han o somna om trots han var relativt nymatad - buffade han i rumpan men nej. Då fick han sova på mamman igen.


Men skönt o ha sängen där, vi får se om huskatten gärna vill slumra där också - de är ju hejare på att sno ens platser.... ;-)

Kommentarer
Postat av: Julia Åhlberg

2011-01-14 @ 13:27:48
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/
Postat av: Nori

Vår lilleman sov gott i sin säng när vi lindade honom i hans filt så han inte väcktes av armviftningarna. Eller ja, när inte magen krånglade då. Men visst är det skönt när man får lite egen space då och och då!

2011-01-14 @ 13:28:51
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra

vi var jätteduktiga att ha Noah i sin egen säng i början. Putte tyckte att han kunde minsann kunde få sova mellan oss men jag tyckte att han gott kunde sova i sin egen säng. Nu några månader senare så är det en liten herre som instalerat sig mycket väl i våran binge! De stunder han sover i sin säng är inte långa, men men det är ju ganska mysigt också. Noah har ju också varit lite knölig i magen särskilt mot morgonkvisten och ibland hamnar även han på min mage, han är ju ganska tung men det är ju sååå mysigt!:) Ha det gott! Kram

2011-01-14 @ 13:33:47
Postat av: Sara

Jag måste erkänna att jag är ganska dålig på att ha Cornelia i hennes säng, jag låter henne gärna sova i våran säng då det är mycket mysigare, men jag sover inte så bra då. Måste alltså ta itu med hennes sovrutiner ;-)



Vad dåligt med späjälskyddet.

2011-01-14 @ 13:58:17
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Nathers

Jag kan se det framför mig, Tiggr ligger i spjälsängen och ålar omkring :D

Tack för mat-inspo'n som jag fick förresten! Kram!

2011-01-14 @ 14:46:34
Postat av: Jonna

Joel sov endast jämte oss på BB och första natten hemma, sen sov han i vagnen någon dag men sedan dess har han sovit i sin säng. Det funkar faktiskt bra. Men han somnar alltid i våran famn först, sen lägger vi ner honom. Ska börja lägga ner honom innan han somnar på dagarna. På kvällarna är det ingen ide för då vill han bara vara nära en så då kan man inte lägga ner honom. Det låter som du inte får sova vidare mycket? :/ joel sover ca 3 timmar i stöten på natten, ibland mer men han är oftast som en klocka. Hoppas eran goding får en snällare mage snart!! Kram till er ifrån oss

2011-01-14 @ 16:34:13
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Tina

Ja de små liven vet vad de vill och inte vill. :-)

2011-01-14 @ 19:15:04
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Anna

Visst är det mysigt att ha lilla knyttet brevid sig! Innan jag fick barn sa jag att sonen skulle vänjas att sova själv från början, men verkligheten blev ju lite annorlunda.... Ibland har jag dåligt samvete för att han inte sover själv i spjälsängen, men det känns skönt att följa sin instinkt (mer än att lyssna på vad abdra säger) och göra det som känns bäst för oss. Just nu är det att samsova och spädbarnstiden är ju så kort, varför plåga sig själv med alla måsten..? Hoppas att Mileons mage snart blir bättre. Det dröjer rnog inte länge- det kallas ju 3-månaderskolik av en anlendning! kram

2011-01-14 @ 19:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0