Semesterdagar

Fick blankett från chefen idag att fylla i och skicka in för att förlänga min tjänstledighet, och en notis om att ta ut minst 20 semesterdagar. Jag som imorse hade suttit och knåpat till det så bra med planeringen för att vara hemma tills Mileons 1-årsdag med föräldrapenningen. Nu måste jag sitta o köa imorgon till FK för att häva min "plan" för att göra om. Har ändå fått till det lite provisoriskt.

Så blir hemma iallafall till nästa år nån gång som det ser ut nu, vi bestämde bara provisoriskt jag och min chef tillsammans just datumet till 1/9. Men nej, nu blir det förlängt så får vi se om pappan kanske går hem då eller om jag blir hemma någon månad till. Den som lever får se!

Första dagen med tant röd också, ryggen håller verkligen på och går av efter en dag med massa saker i vanlig ordning.

Nu blir det nattning av son och så ska jag slänga i lite toning i håret och ta mig en välbehövlig dusch. Har målarfärg överallt känns det som, lyckades splasha färg i vanlig ordning det första jag gör när jag får tag i en pensel och målarburk.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag börjar få lite panik över att börja jobba 3 oktober..HJÄLP, det är ju så snart?! Måste klura om jag ska köra på den ursprungliga planen eller om det behövs justeras lite ;)



Så det tar sig med renoverandet? Vad är det som målas? :)



Sv: Haha, jag vågade inte tro att sjusovandet skulle hålla i sig, och jag hade rätt :) En engångshändelse än så länge, men nu vet vi ju att det är möjligt iallafall ;) Skönt att han tar sovmorgon ibland, att kliva upp själv kan vara skönt. Ta det lugnt och riktigt hinna längta efter den lilla sömntutan :)



Ja, vi är nöjda med priset och känner verkligen att det var värt det :) Fina våtrumsmattor finns hos alla leverantörer vi kikat hos, kolla på en färgaffär!



Samma här, jag vill ju spendera tid med Crille då han är ledig också, inte bara lasta över Astrid till honom bara. Vill ju umgås alla tre, men då är det svårt att få till den där stunden för sig själv. Man gör det inte lätt för sig ;)



Crille som är "van allergiker" tyckte att det var så självklart, men för en annan är det ju inte lätt att veta..Ska prova iaf!

2011-07-06 @ 14:07:39
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Sara

Det är en djungel utan dess like försäkringskassan. Jag är riktigt dålig på att planera hur jag ska ta ut fp, så jag planerar bara en månad i förväg. Men Jimmy har varit så generös så han har gett bort alla sina dagar till mig då han har varit sjukskriven så länge och bara börjat att arb. träna nu.

Jag försöker även ta några nätter extra varje månad för att på så sätt spara dagar, men vi får se hur länge det går.

2011-07-06 @ 15:06:42
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Passa på njut av din ledighet!! Jag börjar den 12/9 då har jag varit hemma 1 1/2 år!! Jag våndas samtidigt som det ska bli ganska roligt.

2011-07-07 @ 17:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0