28 veckor

  • Fått sin första blåtira genom att bli översprungen av klumpig ilsk hund, tänka sig att man blir så himmelskt rädd när det händer något? Dock nyttigt o veta hur man reagerar själv i sådana situationer när det väl hänt något med ens barn. Mileon tappade andan och när han väl fick luft tillbaka skrek han konstant tills han däckade av utmattning.
  • "konverserar" mer, det tycker jag är så roligt!
  • Sover helt plötsligt bara två pass om dagen, sällan 30 minuter nu utan 60-90 minuter. Det faller sig även naturligt in i hans rutiner ändå.
  • Börjat ålat så smått på lekmattan, han knölar sig helt enkelt fram till den leksaken han inte når men vill ha. Mycket pust och frust att komma 10-20 centimeter må jag säga ;-)
  • Han tycker om att sitta i ikeas matstol antilop, men växastolen är inte lika rolig tycker han.
  • Mycket enklare att ha att göra med, även när det ska sovas dagtid - förut var det verkligen en kamp i famnen, till slut orkade man inte utan la han i vagnen och där sov han sina dagpass. Men efter en regnig och kall dag så morskade jag på mig och testade något så simpelt att han skulle få vila på lekmattan. La mig brevid honom och efter lite "småprat" så sov han så gott så. Likadant har jag gjort i bäddsoffan, funkar jättebra - så länge han är trött så är det sällan problem och somnar inom någon minut utan att jag gör så mycket mer än "ligger brevid" och "sover" (blundar) själv.

Kommentarer
Postat av: Sara

Det är så roligt att få läsa om Mileons framsteg. Det händer verkligen mycket just nu och så kommer det att fortsätta att göra i många många år till.

2011-06-19 @ 10:44:34
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Jonna

Tänk om Joel inte sov så mkt på dagarna, han sover ju ungefär 4ggr. Känns som man inte hinner åka iväg någonstans innan han ska sova igen. Lite trist!



Händer så mkt med dom små nu, framsteg hela tiden :)



Ja verkligen dumma öron, förstår det inte. Usch! Hoppas att det går över på riktigt denna gången.

2011-06-19 @ 15:58:47
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Jonna

Jo absolut, han kan somna vart som. Väldigt duktig på det. Snarare jag som tycker det är trist just eftersom han inte är med och umgås, tex om man är på öppna förskolan.

2011-06-19 @ 17:02:40
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Skönt att han kan känner sig trygg och kan sova lite varstans och inte bara vill sova i sängen :) Man blir ju så fort låst om det behövs såna riktigt fasta rutiner :)



Sv: Hon hade oanade talanger inom lastbilskörning ;)

2011-06-19 @ 22:56:50
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Camilla

Att det svänger så fort :o

När vi var hos er så sov han två korta pass.



Skönt att kunna söva honom lite var stans :)

2011-06-20 @ 08:38:46
Postat av: Tina

Ja han konverserar verkligen mer nu än sist. Mosters gobit!!

2011-06-20 @ 08:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0