Bilder på blandat

Laddar upp lite snabbt några bilder och lite text till. Börjar bli dålig att använda kameran, även systemkameran dammar igen här hemma - synd när vi har sådant fint motiv här hemma!

Rea på Lindex, införskaffade Mileon lite kläder i större storlekar så slipper man gräma sig att han får gå naken när han tjoffar upp i storlek. Gröna velour, jeans med mudd och mjukisbyxor med stjärnor på knäna.

Och bodysar blev det också! Vissa kan han säkert ha snart dessutom :-) 3 stycken bodysar på Lindex rea och 3 stycken på Cubus rea (30% rabatt idag).

Tokern själv ligger och leker medans mamman skrattar åt alla hans miner han har för sig. Klart man förevigar många av minerna när han väl håller på!

Stolsdynan är klar, sydde dock två separata dynor först men använde vanligt tyg som överdrag - inte praktiskt på något vis..... Sydde en ny hel dyna med vaxduk som överdrag. Ska dock justera den lite när tiden finns - huvudsak den funkar! Lätt o bara torka av, och så sydde jag så även huvudet får skydd när han inte riktigt är så stabil jag önskar. Har läst på forum att många bebisar gjort illa huvudet genom att dunka in i ryggdelen. Åtgärdat!

Vår skrubb rymmer mycket! Det ligger fortfarande saker från J's morföräldrar (deras gamla gård vi tagit över) - idag tog jag tag i alla tyger och garn som legat och tagit massa plats. En hel stor flyttkartong proppad med garn kastade jag helt o hållet. Tre mindre flyttlådor sparade jag med tyg o garn och dessa proppade påsar ska få åka hela vägen till Köping :-)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Vad du fyndar! :) Det är jag inte bra på, men shoppa kan jag ;) Aldrig till mig själv dock.



Ja jag tror nog han kommer börja ta sig framåt snart, han vill så gärna men poletten har inte trillat ner. Han kan bara ta sig runt i cirklar haha. Vad duktig Mileon är, tänk att dom blivit så stora.



Han skriker inte längre? Som han gjorde innan menar jag? Tänk vad man glömmer ändå, hur jobbigt det var. Jag och Martin pratade till och med om barn nr 2 igår, och jag som sa under Joels skrikperiod att ett barn räcker ;)

2011-06-16 @ 12:28:19
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Jonna

Det är samma med Joel, han skriker sällan, gnäller mer isf.



KUL för er!! Vi kör nog igång till Jul igen, lagom när Joel är runt året. Om man kunder styra över det så hade det varit lagom att bli gravid igen våren 2012. Men som sagt, inget man bestämmer själv direkt :) Tänk, vi kanske får barn samtidigt nästa gång också. Det hade ju varit lite skoj ;)

2011-06-16 @ 14:29:18
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Emma Ryyti

Haha, mitt i prick! Vi blir där 11-14 juli, så vi är där samtidigt.. Men vi är i Djurvik, det ligger 12 km från mariehamn och 24 km från eckerö.. =) Kanske hinner vi med en liten morsning =)

2011-06-16 @ 15:06:10
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Postat av: Camilla

Du är duktig på att shoppa snyggt och billigt! :-) Jättefina kläder till lilleman. Jag gillar stjärnbyxorna, bodysarna med stjärnor och bilar. Tror jag har klämt på den med bilar på :p



Oj, det var mycket garn men jag tar tacksamt emot. Det vet du snurpan. <3



Vilka miner M har för sig, sötgrodan!



KRAM till er!

2011-06-16 @ 19:35:49
Postat av: Hanna

Haha, vilka fina miner han kan Mileon! Vi har knappt fångat några roliga uttryck hos Astrid, så fort en kamera kommer fram får hon ett stenansikte och släpper inte kameran med blicken :)



Fina fynd du gjort, jag tycker det finns så mycket fint i butikerna nu. Dock tycker jag Astrid aldrig växer ur något, så garderoben är sprängfull..Kanske dax att göra en ny rensning nästa dag det är dåligt väder :)



Och så händig du är på att sy! Jättefin dyna, vi har den som "hör till" från Ikea, och precis som du skriver så skulle det inte vara så tokigt att ha något som skyddar lilla huvudet. Varje gång Astrid nyser så åker huvudet bak i stolen :D



Sv: Hon sitter och tittar intresserat en stund, sen vill hon smaka och känna på den :) Då jag läser är hon betydligt lugnare än när hennes pappa läser, då diskuterar hon högljutt tills han blir tyst-då blir hon lika tyst själv :)



kramkram

2011-06-16 @ 20:57:24
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Sara

Vilken underbar min Mileon gör, så fort vi plockar fram kameran så stirrar våran fröken bara in i den utan att göra några grimaser.... linslusen där ;-)



Hade lindex mycket på sin rea? Måste nog gå en liten shoppingrunda och kika, fast jag har sagt att jag inte ska handla...



Jätte fin dyna du har gjort, du är riktigt duktig på att sy. Om du är sugen på att göra nåt mer så kan jag verkligen rekomendera dig att göra en barnvagnsdyna till barnvagnen: http://lillaunderbarn.blogg.se/2011/june/utkast-juni-9-2011.html



Ha en bra kväll!

2011-06-16 @ 21:32:03
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja, det är kul hur de beter sig olika beroende på vem som är med dem. Samma med matning och nattning, även om det funkar med oss båda så är det olika hur det ska göras :)



Fanns det ännu fler fina tidigare? Och jag som tyckte att det fanns så många fina att välja på nu :D



Trevlig helg på er! Kram

2011-06-17 @ 08:37:52
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Sara

Jo fyllningen är av skumgummi, märker att C sitter så mycket bättre i vagnen nu. Säkert för att det är mjukare och mer ombonat. Jag är också en sån som syr men är lite väl slarvig ibland, så jag behöver ha nån där som bromsar upp mig ;-)

2011-06-17 @ 09:40:59
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0