Food

Två luncher i rad som lilleman nu äter MAT istället för gröt, igår åt han med god aptit och idag med fast snäppet bättre var han igår. Får hoppas det håller i sig nu, lagat lite andra rätter - igår "bebislagade" jag vår söndagsmiddag bestående av långkokt kött i kantarellsås, potatis till det - tog ur till Mileon o mixade ihop och kryddade mer åt oss. Får hoppas även det går hem.

Lasagne tycker han iallafall om :-) och innan vägran var han hemskt förtjust i en enkel kycklinggryta jag drog ihop åt honom. Jag anar att han vill ha mer smak i maten, då Lasagnen är något vi själv äter (dock lagade jag den utan salt denna vändan) - dock är många av våra egna maträtter väldigt starkt kryddade så får göra ett mellanting åt honom hädanefter och se om det kan vara som jag tror. Har annars tidigare varit väldigt försiktig med den biten åt honom då jag vet med mig att jag kryddar hejvillt när jag lagar mat annars ;-)



Kycklinggryta med smak av timjan


Ca 4-5 portioner

1 stor kycklingfilé
5-6 st potatisar
2 st morötter
1 st lök (liten)
1 krm timjan
vatten
olja/saltfritt smör

 

Skala o hacka upp morot, potatis o lök. Ha i kastrull och täck med vatten, ha i timjan, låt koka ca 10 minuter medans du skär upp kycklingen i bitar. Ha i dem med och koka tillsammans ca 10 minuter till. Ha ur kvarvarande kokvatten. Tillsätt olja/smör. Mixa ihop.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ännu en kommentar där jag utropa, härligt!



Mileon kanske är som er att han vill ha mer kryddad mat? :-)



Och GRATTIS fina du på din namnsdag! <3



Puss!

2011-06-20 @ 16:00:37
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag behåller de jag köpte hos dig och har idag köpt andra album, hittade på clas ohlsson. Inte lika snygga men de får duga :)



Kameran är ff borta men har inte letat intensivt heller.. Den kommer nog fram, brukar lägga saker på konstiga ställen :p

2011-06-20 @ 16:29:22
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Postat av: Tina

Vad härligt att han är med på färden igen :-) Jättefin ny look på bloggen förresten!!!

2011-06-20 @ 20:38:01
URL: http://tiniwinisen.blogg.se.se
Postat av: jonna

åh vad fint du gjort! Så söt är han!!



Vad roligt att det går bättre med maten, det gör det här också. En helomvändning. Konstigt, bara sådär liksom :) Men det gör en lycklig. Sen är jag fullt medveten om att det kan ändras igen lika fort!



Kul med recept! Det måste jag pröva!

2011-06-20 @ 21:22:17
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Vad fin nya headern är! :)



Ska definitivt prova laga din kycklinggryta till Astrid :) Mitt senaste kokihop med fisk gick inte alls hem hos fröken..Funderar om hon tyckte det var obehagligt med lite grövre konsistens. Får nog plocka fram stavmixern ett varv till ;)

2011-06-21 @ 09:47:51
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Sara

Vad snyggt du har gjort på din blogg!!!!



Det där kcklingreceptet ska jag testa, roligt att få nya recept som man kan göra till de små :-)

2011-06-21 @ 10:08:27
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0