Herre min skapare två gånger om

(för) Tidiga arla stunder några dagar i rad envisas Mileon att vakna och leva rövare i sin säng. Oavsett om han hamnar i säng i tid eller förskjutet (sent) så spelar det ingen roll. Tjo faderullan va roligt vi kan ha det! Imorse var det extra roligt då mamman glömt att plocka ur babyvakten när hon skulle lägga sig själv. Den var ju såklart på och stod o blinkade så fint bakom några små mjukisdjur i sängen. Hör hur han får tag i den och inspekterar den, den där tystnaden råder... sedan hör man slurp, slurp, slick, slick. Jaha! Då ligger han o suger på antenn på enheten ;-) Med trötta ögon pallrar jag mig ner för att rädda babyvakten, gör iordning en flaska och går upp igen. Han får i sig flaskan och är tröttfis, men direkt när han läggs tillbaka i sängen så PLING är det party igen, åtminstone i lillemans hörna.

Lite buff i rumpan och lägger mig åter. Missnöjd lilleman efter ett tag, kämpandes emot tröttheten. Pappan vaknar och är på väg upp, NEEEEEEJ väser jag och viftar tillbaka honom. Han bara småprotesterar!
Han trodde Mileon vaknat precis. Tur jag såg att han var på väg så han inte väckt han helt o hållet. Efter 3 minuters babblande så sov han igen, nästan två timmar.

Vet inte riktigt vad han vaknar utav, han är ju inte särskilt hungrig? Blöjan är inte ens i närheten till full. Det är fortfarande mörkt i sovrummet. Så vitt jag vet så är det ingen som väsnat något kring den tiden han vaknat på sistone. Nåväl, vi får hoppas det ger med sig. Man blir trött utav det då man är van att han sover så fint annars.

Till rubriken kanske? Herre min skapare två gånger om! Skulle fylla upp lite i kylen/skafferiet/frysen här hemma inför midsommar, innan maken pyste till jobbet så kom vi på att många får lön idag dessutom. Grattis. Det var såklart proppfullt på Köpis, och inne på Coop var folk som knäppa! Jag tappade helt sugen, fick kryssa fram och tillbaka och ingen visade som helst hänsyn åt att man kom med vagn och en korg på hjul efter sig. Hade tänkt tagit bärselen men lilleman slocknade i bilen dit så kände inte för att böka ner honom då utan tog hans vagn in.
Det blev inte så mycket handlat. Inte ens jordgubbar blev det, och då är det illa! Får väl åka imorgon med om jag nu prompt ska ha färska jordgubbar - har styckfrysta hemmaodlade i frysen? Duger det? Inte? Har med all säkerhet glömt en massa ändå.

Körde självutcheckning, allt gick finemang som vanligt. Bara det att när jag betalat och fått iordning på vagn o varor så man kunde traska ut så hade grinden stängt igen för jag tagit sådan tid på mig. Jag kom alltså inte ut, fick köa i kassan ut och visa att jag betalat. Suck.

Nu har lilleman powernappat klart hör jag, han fick väl så mycket intryck av alla hysteriska människor så han däckade av på hemvägen igen. Jag ska sätta fart o fixa lite inför imorgon, om nu Mileon tillåter det. Mamma är så tråkig i köket tydligen ;-)



- uppdaterat senare -


Jodå, lilleman hängde med i köket - vi fick ju pausa i mitten med grötintag som slurpades fort i, om han ändå åt maten lika bra? Nåväl, han får säkert i sig det han behöver. Har iallafall förberett för midsommarbuffé med lite smått o gott (skagencheesecake bl.a), gjort efterrätten som fick bli jordgubbspannacotta med bärsås. Även slängt ihop en kalljäst deg så ska försöka hinna göra små bullar utav dem så kan man få färskt nybakat bröd imorgon till mysfrukost. Får se om man grillar till kvällen eller inte? Vädret blir väl sisådär...

Mileon vägrade vila så nu får man stå ut men gnällion i en timme, lite mer. Han gnäller för allt redan så det här blir lattjo för mammans dåliga tålamod.. :-/

Kommentarer
Postat av: Tina

Hua då en sån där gnäll dag. :/

Max var oxå uppe före tuppen idag. Kl 05 skulle han upp och ha frukost. Kul att klockan ringer 05:30, inte ens så "länge" får man sova.



Ja man fasar för å åka ut och handla med ALLA. Avvaktar nog tills sent ikväll eller så får det bli imörabitti.

2011-06-23 @ 18:40:55
Postat av: Nathers

Ja, vi valde rätt butik i alla fall. Enligt grannarna så har det varit kaos i Icabutiken vid oss och även i de större stormarknaderna här runtikring. Vi var på Willys för första gången, nästan folktomt! :D



Skagencheesecake låter spännande!

Pussa på Mileon från mig! :)

2011-06-23 @ 19:08:14
Postat av: Camilla

O fy för att ge sig ut och handla.. :/ Det hade varit hysteriskt i jordgubbskön här i stan, bara glad över att jag slapp handla idag.



Hoppas att ni får en riktigt trevlig midsommar helg! <3



PUSS!!!



ps, skagencheesecaken lät riktigt god :)

2011-06-23 @ 20:12:13
Postat av: Sara

Såna där morgonar klarar man sig utan, Cornelia har haft tjorviga kvällar istället :/

Här var det också kaous på affärn fast vi redan var igår, så det var bara att trängas.



Du har gjort mycket gott till midsommar (höll på att skriva till jul ) Skgencheescaken tar jag gärna receptet på & när jag ändå är igång så skulle jag även vilja ha på din pannacotta, känner riktigt hur jag blir sugen nu ;-) Om du vill ge ut dem förstås.



Ha en bra midsommar!



Kram

2011-06-23 @ 23:00:50
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Spännande att få leka med saker som man inte får leka med;)

Skönt att han somnade om i alla fall! Måste hålla med de övriga, skagencheesecaken låter jätte spännande!

2011-06-24 @ 09:13:15
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0