Sköna dagar


Jag och Mileon myser i skuggan under parasoll med nät för, bromsarna är hopplösa just nu då grannen har haft hästarna på "snålbete" precis nedanför vårat hus = det drar hit bromsen :-(



Dagarna går på, det är sjukt vad fort det faktiskt går! Mileon är snart sju månader, våran bärfis. När man ser riktiga pyttebebisar så kniper det i hjärtat, det känns som det var igår vi kom hem med Mileon till vårat nersnöade hus. Ett litet knyte som försvann helt och hållet i sin overall och babyskydd.

Vi försöker njuta av sommaren så mycket vi kan, varma dagar är ingen höjdare för lilleman då han har svårt att vara ute. Han gnäller mest hela tiden då, inte roligt alls förstår jag. Han börjar dock bli duktig o dricka vatten, guld värt när hårlockarna krullar sig i det varma fuktiga vädret. (En annans hår har fått tuppjuck, ens bebishår har börjat växa groteskt - ser så sjukt ut och jag vet knappt vad jag ska göra åt det?! Det spretar sig rakt ut och vare sig vatten eller hårprodukter gör så håret lägger sig ner.)

Har hunnit med en hel del sedan det plitades ner några rader här, både midsommarafton, fikadejt i Sandra o My's underbara trädgård med andra bebisar, Furuvikstripp med moster och kusinen, matvägran (igen), hysteriskt övertröttsanfall deluxe så mamman verkligen bröt ihop när han äntligen somnat (blödig som tusan har mamman blivit), renoveringen. Det rullar på helt enkelt!

Måste få tag på ett uv-tält också för sköna dagar när man vill häcka vid utebad och stranden, släpar då rakt inte med mig ett parasoll!

Vi har fler dejter inbokade framöver innan vi packar ihop oss och lämnar hus o kattvakten för att först hälsa på vänner med barn som bor nästan vid färjeläget, så vi passar på och stannar till hos dem en natt och har det trevligt innan vi pyser på vår första semester för sommaren över till Åland. Så nog har vi något att göra tills dess :-)

Kommentarer
Postat av: Nathers

Tjusig bild på er! :D

2011-06-28 @ 18:50:58
Postat av: Tina

Vad fina ni är!!!

2011-06-28 @ 20:42:30
Postat av: Hanna

Jamen, visst är det sjukt hur fort tiden gått?! Får nästan panik då jag inser att min pyttebebis inte är så pyttig längre! :) Mitt hår har också förändrats, har fått en vågig kant runt om hela huvudet, ser rätt kul ut, men nu får jag för att jag önskat mig lockigt hår ;)



Skönt att dagarna rullar på, kom ihåg att njuta. Låter härligt med semestertripp :) Har sett UV-tält på Toys r us, Barnens Hus och Jollyroom.se :) Ska bara komma mig för att köpa ett, tänkte kika ordentligt i butik först.



Tjusiga ni var på bilderna!



Sv: Haha, jag kan skicka Mattias från Entreprenadtjänst, han är en klippa ;) Och ja, ibland matchar vi varandras tangspriddhet så att det är rent utav läskigt ;)

2011-06-28 @ 21:01:09
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: livets underverk

Åh, vad ni är fina!

2011-06-28 @ 21:32:25
URL: http://livetsunderverk.wordpress.com
Postat av: Alexandra

Fina bilder! Han är för himla söt!! Måste erkänna att jag är lite svag för de små pytte bebisarna jag med;)

Vi har också nedräkning till semester nu. 18 dagar kvar:)Ha det så gott i värmen!

2011-06-28 @ 21:43:01
Postat av: Emma

Ännu fler fina bilder! =) Vad fina ni är.



Jag jobbar på kommunen som personlig assistent, är hos en av de brukarna som jag timjobbar hos annars. Hur bra som helst, trivs väldigt bra där!! =)

2011-06-29 @ 08:42:55
URL: http://emmasbravader.blogspot.com
Postat av: Hanna

Vi är jättenöjda med våran nya lilla familjemedlem! Hade inte alls kollat på den tidigare men är nu säker på att vi valde rätt :) Det är perfekt att den är så liten och smidig i vårat pyttekök :)



Just badrum och kök är ju så rysligt dyra att fixa! Turligt nog är Crille händig och känner flera byggare/elare/rörmokare, så vi kan oftast få hjälp om det är något som krisar. Men ändå! Och visst känner man att det finns mindre om tid nu när man har en liten hemma, vi pysslar mest på när hon gått och lagt sig. Inte är det så kul för pappan att vara på jobbet hela dagen och sedan direkt fortsätta jobba hemma utan att hinna träffa sin lilla skatt :)



Båda våra badrum går på 35'000 (efter rotavdrag) inkl rivning, underarbete, arbete och material. Inte alls så tokigt tycker jag :) Jämförelsevis med kakel och klinker så hade bara underarbetet gått på typ 35..Matta blir alldeles lagom för oss ;)



Som tur är så köpte vi våran bostadsrätt under marknadsvärde, och sen så har det stigit rejält sen vi flyttade in. Det var därför inga problem med att låna upp, hon försökte rent utav få oss att låna lite extra :P Dom är kluriga på bankerna.. :)

2011-06-29 @ 09:00:21
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Jonna

Fina ni är..!!

2011-06-29 @ 21:20:11
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Sara

Så fina ni är!



Jag såg att de hade uvtält på barnens hus som de hade sänkt priset på, så mitt tips är att kolla där. Jag har funderat fram och tillbaka om vi skulle köpa nåt tält eller ej, men kom fram till att Cornelia aldrig skulle ligga still i ett tält, så vi kör på med ett parasoll som vi tar med oss istället.



Kram

2011-06-29 @ 22:49:06
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sammanlagt blir det 45-50'000 för oss, har handlat grejer för ungefär 10 som det är nu, men det är säkert några smågrejer kvar att fixa :) Har också varit rädd att få det slarvgjort, så tur är att Crille har koll på byggsvängen (då han själv jobbar inom ventilation) och vet vilka som är att lita på :)



Bäst att göra det ordentligt på en gång, så ni gör nog rätt med att fokusera på utbyggnaden :) Förstår att det är nervigt när det är ett så stort projekt, men tänk så kul när det är klart :)



Ha en mysig helg! kram

2011-06-30 @ 23:07:08
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Camilla

Vilken underbar bild på er två <3 Finaste!



Hoppas att ni får en mysig helg. Puss



Sv: Jonis gick omkring och fulsjöng här hemma och då sa Ville åt honom att vara tyst. 2 pinsamma föräldrar.. Roligt! ;)

2011-07-01 @ 08:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0