Vira-blåtira!

Hemma igen efter varit på vift! Det har varit riktigt skönt o kommit iväg, vi plockade upp lillebror/morbror Tim och åkte till "hemtrakterna". Hälsade på min moster som hade långväga besök från både Helsingborg (min kusin med sina två pojkar) och från Danmark (mina morföräldrar). Mosters yngsta två barn kom också förbi så vi hade hennes lägenhet full helt enkelt! Och varmt o kvavt! Men barnen höll trots allt humöret uppe.

Sedan mot eftermiddagen for vi till farmor o farfar! Dem hade såklart saknat Mileon :-) Hade det trevligt ända tills Ozzy och Sammie rök ihop precis intill där Mileon låg på golvet. Självklart bråkar hundarna för svartsjuka, alla farmors tre hundar är så måna om att få ha henne ifred. Och där satt hon på golvet och Ozzy tog väl för mycket plats tyckte Sammie och gick till attack. Kalabalik helt enkelt och det slutade med att Sammie råkade dra sig över Mileons ansikte dessutom - en annan hann inte ens reagera förräns det var försent. Fick så ont i magen och drog upp plutten så fort jag kunde för hundarna var fortfarande i luven på varandra och farmor försökte sära på dem.

Mileon bara sprattlade i famnen på mig, så chockad och tappat luften helt. Masserade på ryggen och bad han andas, och till slut kom illtjutet. Så har jag aldrig hört honom och då gormade han på bra duktigt första gången han vaccinerade sig.. Mammahjärtat gick verkligen sönder, vyssjade och vyssjade men han var så hysteriskt ledsen så ingenting hjälpte. Vände på honom och såg en blåtira precis under ögat. Skyndade mig och blötte handduk för att kyla ner men han blev ännu mer hysterisk då. Fick helt enkelt bara finnas och mantra på tills han slutligen däckade av utmattning istället. Åh! :-( Inte ens flaskan kunde han ta för han var så ledsen och då är det tokigt!

När han väl somnade in i famnen på mig så snyftade han länge o väl, låg med honom ett bra tag för han skulle somna ordentligt. La en blöt kall liten handduk i ansiktet på honom och sedan gick jag ut med klump i magen till dem andra och försökte få i mig lite mat som varit färdig ett bra tag.

Tacksam dock att det gick så bra ändå, knapp en centimeter upp och ögat skulle ligga illa till. Usch!! Hädanefter får inte hundarna vara tillsammans när Mileon ligger på golvet när farmor är i närheten. Litar inte för fem öre på Sammie och har aldrig gjort, det går verkligen blixtsnabbt när det väl gäller.

Trodde dock han skulle vakna tidigare än vad han gjorde men vi hann alla gå o lägga oss och sova en stund innan han vaknade. Såklart var han hungrig då han inte fått sin kvällsflaska, så gav han den och myste och baddade svullnaden. Han somnade om i sin resesäng (premiärkvällen alltså med den) men bökade mycket under natten. Han hamnade i min säng till slut och det var bara mysigt. En glad kille med blåtiran vaknade på morgonkvisten ändå, trots hundarna skällde och hade sig så reagerade han inget. Så det var förhoppningsvis glömt!

Bara tagit det lugnt idag, helt slut av någon anledning? Men skönt, vi åkte hemåt när Mileon skulle sova dagsvilan sista svängen, släppte av lillebror/morbror på vägen hem och raka vägen hem. Gröt, lite bus och massa snack med lilleman o packa upp så var det nästan läggdags igen. Han har varit en riktig solstråle idag, godbiten våran!

Nu sover han och jag ska sätta fart och få till dynorna jag tänkte sy för ikea-matstolen som vi ska ha med på våra semestertrippar runt om i Sverige. Den är ju aningens smidigare att ta med ;-) Pappan i huset håller på o sågar upp källardörren för att installera kattlucka (äntligen!) - får se om vi får herr kattfjant och använda den med?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hu vad obehagligt! Man blir lika ledsen själv när de små blir olyckliga! Precis som du skriver så tänker jag också "tänk om" då det varit nära en olycka. Förra helgen satt Astrid i Crilles knä vid köksbordet och hon fick tag på en thékopp som hon välte ut över hela sig. Theét hade hunnit bli kallt, men jag blev så rädd ändå att pulsen steg på en sekund. Hon skrattade och tyckte det hela var riktigt festligt..Skitunge! :)



Ni verkar också ha haft en himla skön helg, men visst kan man bli så trött bara av att vara borta? :D Man behöver inte göra något särskilt, tröttheten kommer ändå :)



Sv: Det är så härligt med badkar! Vi har nån gång funderat på om vi ska sätta in en duschhörna istället och få mer plats i badrummet, men så länge jag älskar att bada och Astrid är liten så får det finnas kvar :)

2011-06-13 @ 10:13:23
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag förstår att du blev rädd, jag har hunnit bli rädd flera gånger redan. För några dagar sedan låg Cornelia på golvet och lekte och då hör jag hur det "smäller" till, då är det vårat lilla busfrö som har vänt sig och glömt att hålla emot när hon landar så huvudet åker i golvet med en himlas fart. Men tack och lov gick det bra och inga ledsna miner från fröken, men mitt hjärta höll på att gå sönder.



Vad skönt att det gick bra för Mileon.



Ni verkar haft en härlig tripp, så kul när man kan ta en liten tripp så där :-)



Ha en bra dag!



Kram

2011-06-13 @ 10:55:14
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Jonna

Men fy vad obehagligt, tur att det inte blev värre iallafall. Stackarn! Hjärtat går ju i tusen bitar när de är ledsna.



Vi kommer nog spendera några dagar i Varberg, sen blir det väl Borås djurpark några grr också :) En tur till Sthlm har vi bestämt också. Men man vet aldrig. Kanske inte blir av, min käre sambo är inte den bästa på att planera ;) Ni skulle åka runt i Sverige? Vart? Himla mysigt, Sverige som är så fint med!!

2011-06-13 @ 10:59:37
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Emma Ryyti

Stackars liten! Att se dom små ha ont är jobbigt på alla vis!

Å, kan knappt bärga mig tills vi ses. De måste ha vuxit :-)

2011-06-13 @ 11:17:31
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej men fy vad otäckt! Lille killen =( Hoppas blåtiran försvinner snabbt.

2011-06-13 @ 15:08:37
URL: http://emmasbravader.blogspot.com
Postat av: Camilla

Jag glömde ju fråga vad ni har för planer för sommaren? -skäms-



Det gör verkligen ont i mammahjärtat när de råkar ut för olyckor och det lär nog inte vara den sista olyckan heller - tyvärr! :-(



Hoppas du fick till dynan :-)



Kram! <3

2011-06-13 @ 20:15:58
Postat av: Camilla

Tack gumman, Jonis tog den på oss och jag gillar den med :)



Ni är alltid välkomna när ni har vägarna förbi <3



Men kommer du inte få användning för garnet då? Du är väl duktig på att sticka? :)



Puss!

2011-06-14 @ 20:12:58
Postat av: Alexandra

men lille plutt! Tur i oturen att det gick så pass bra ändå! Låter som ni har haft det ganska så mysigt ändå med alla släktingar:)

Nu reser vi bort en vecka, i fall du funderar vart jag tagit vägen;)

2011-06-14 @ 20:54:03
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/
Postat av: Jonna

Åh nej det är inte jag som fixar med bloggen, jag kan ingenting om sådant haha.. Min vän som är duktig på sådant! Tiden till att sitta och greja så finns absolut inte, får vara glad om jag hinner skita ;) haha.. Hoppas ni haft en underbar dag! KRAM

2011-06-14 @ 22:16:22
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0